کد خبر: ۱۳۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

ضدعفونی كردن مستمر ضریح و درب‌های حرم شاهچراغ(ع)

جانشین معاونت اماكن آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به شیوع ویروس كرونا از ضدعفونی كردن مستمر ضریح و درب‌های این دو امامزاده بزرگوار خبر داد.
 نشست شورای معاونان آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، ۶ اسفندماه با ریاست نعمتی، معاون اجرایی آستان مقدس برگزار شد.

احسان خازن در این جلسه با اشاره به شیوع ویروس كرونا در كشورمان، آخرین دستورالعمل‌ها و فعالیت‌های حرم مطهر را در زمینه مسائل بهداشتی به جهت سلامت زائران و مجاوران و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار به اطلاع رساند.

جانشین معاونت اماكن آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: به‌منظور حفظ سلامت زائران سومین حرم اهل بیت(ع) كلیه اماكن، درب‌ها و ضریحین آستان مقدس به‌صورت متناوب با مواد ضدعفونی کننده شست‌وشو شده و ژل ضدعفونی و دستکش نیز در اختیار خدام قرار داده می‌شود.

او بیان كرد: علاوه بر این‌ها توجیه زائرین و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی توسط اساتید دانشگاه علوم پزشکی در مقاطع مختلف مانند بین‌الصلاتین انجام می‌شود.

در این جلسه گزارشی از روند جدید بودجه‌ریزی و تخصیص‌های مالی آستان مقدس توسط معاونت اجرایی و کارشناس مربوطه ارائه و مصوب شد فهرست درآمدها و هزینه‌های آستان مقدس که در اختیار آن معاونت قرار دارد در سامانه شفافیت حرم مطهر با نام «ضریح شیشه‌ای» بارگذاری شود.

علاوه بر این‌ها زمانی، مدیرکل جدید حراست آستان مقدس نیز در این جلسه ضمن بیان گزارشی اجمالی از امور صیانتی حرم مطهر، روند و چشم‌انداز جدید این اداره‌کل را تشریح کرد.

یادآور می‌شود، زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خویش جهت طرح در شورای معاونان را به شماره تماس ۳۲۱۳۱۴۴۴ یا نشانی ایمیل info@shahecheragh.ir ارسال كنند./  باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان