کد خبر: ۱۳۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸

73 نفر مشکوک به کرونا در شیراز بستری شدند

دکتر حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند.
به گزارش شیرازه، بسیاری از شهروندان در این روزهای پایان سال با ترس و دلهره به استقبال عید نوروز می روند، برخی حتی خرید ایام عید را هم از یاد برده اند چرا که با پا گذاشتن ویروس خطرناک کرونا دیگر کسی جرات بیرون آمدن از خانه را ندارد. البته عده ای هم هر لحظه به سلامت خودشان شک می کنند که آیا این ویروس به آن ها منتقل شده است یا خیر؟

با این حال بعضی هم ترجیح می دهند به مراکز درمانی و بیمارستان ها سر بزنند و سلامت خودشان را تست کنند که البته مردم فارس هم از این قائده مستثنی نیستند چرا که وجود ویروس کرونا در برخی بیماران مشکوک ،مثبت اعلام شده است.

73 نفر مشکوک به کرونا در شیراز بستری شدند

 در این اوضاع اسفناک کمبود ماسک و ژل ضد عفونی از یک طرف و احتکار برخی از مسئولین از طرف دیگر بر رعب و وحشت مردم افزوده است. در همین رابطه مهدی خسروی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تشکیل 10 مورد پرونده تخلف گران‌فروشی و نیز شناسایی رییس یکی از اتحادیه های صنفی شیراز به عنوان احتکارکننده ژل شست و شوی دست خبرداده است. 

البته هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با پایگاه تحلیلی_خبری شیرازه  با بیان این که احتکار رئیس اتحادیه مورد تایید نیست، گفت:کدام احتکار صورت گرفته و توسط چه کسی؟ این ها شایعاتی است که در فضای مجازی دست به دست می شود. 

وی با بیان این که عرضه ماسک و ژل شست و شو وظیفه مراکز بهداشتی و داروخانه هاست، با تاکید بر این که فروش این مواد وظیفه بازاریان نیست،افزود:ارائه این مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده ارتباطی با بازاریان و کاسبان ندارد. احتکار از سوی خود بهداشت و داروخانه داران صورت گرفته و نشانه آن هم این است که در بسیاری از این داروخانه ها هیچ ماسک و مواد ضدعفونی یافت نمی شود.بنابراین باید عملکرد خود بهداشت و داروخانه داران کنترل شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در خصوص تعداد بیماران مشکوک به کرونا در فارس گفت: تاکنون 73 نفر مشکوک به کرونا بوده اند که در بیمارستان علی اصغر بستری شده اند و تحت مراقبت قرار گرفته اند. طبق آمار رسمی ارایه شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون تست ابتلا به بیماری سه نفر از ۲۰ تست انجام شده در شیراز مثبت شده است.

دکتر حسینی افزود: خوشبختانه حال عمومی همه بیماران خوب بوده و یکی از بیمارانی که با تست مثبت در بیمارستان بستری است با بهبودی کامل در شرف ترخیص از بیمارستان است.

وی با بیان این که ارائه آمار مبتلایان محرمانه هست و اجازه اعلام آن را نداریم،گفت: این آمار وقتی که از سوی وزارت کشور و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تایید شد در اختیار قرار می گیرد.

دکتر حسینی به روند تشخیص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: از افرادی که با علائم شبه آنفولانزا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند، تعداد قابل توجهی از آن ها به خانه باز می گردند. به طور کلی بیماران مشکوک به کرونا پزشکان خانواده مراجعه می کنند در صورتی که آن ها از شرایط عمومی مناسبی برخوردار باشند و ضعف ایمنی نداشته باشند، با آموزش های لازم ‌تحت مراقبت در منزل قرار می گیرند اما‌ در صورتی که پزشک خانواده طبق راهنما های بالینی ابلاغ شده توسط وزارت بهداشت نیاز به بستری داشته باشند به بیمارستان حضرت علی اصغر جهت ادامه درمان ارجاع می شوند.

73 نفر مشکوک به کرونا در شیراز بستری شدند

وی گفت: از میان این بیماران افرادی که شک بالینی بسیار قوی وجود داشته باشد با نظر متخصصین عفونی تست آزمایشگاهی ابتلا به ویروس سار-کووید (کرونا ویروس جدید) انجام می شود.

بر پایه این گزارش و به گفته عده ای از مسئولان این ویروس تا آخر اسفند وجود دارد؛ از این رو مردم خودشان باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر نوع گران فروشی و احتکار، آن را به سامانه 124 تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.
گزارش از بهاره یاری

نظرات بینندگان