کد خبر: ۱۳۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سایه کرونا بر جلسه شورای شهر شیراز؛

اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه جهت پیشگیری از شیوع کرونا / شهرداری شیراز پیشگام‌ترین دستگاه در زمینه مقابله با ویروس کرونا است

یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در حالی برگزار شد که ویروس کرونا بر این جلسه سایه انداخته بود.
سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورا در نطق پیش از دستور خود به موضوع شیوع ویروس کرونا و حواشی آن در کشور پرداخت و از تمهیدات دیرهنگام مواجه با آن گلایه کرد.

علی ناصری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز به ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون مربوطه با همکاری دستگاه‌های ذیربط در جلوگیری از شیوع کرونا در شیراز پرداخت.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه گزارش اقدامات پیشگیرانه این مجموعه در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در شیراز، پاسخگوی سئوالات و خواسته‌های اعضای شورای شهر بود.

این جلسه با طرح دو فوریتی تعویق اجرای مصوبات اخذ عوارضی از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۹ ادامه یافت و موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال و مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه جهت پیشگیری از شیوع کرونا / شهرداری شیراز پیشگام‌ترین دستگاه در زمینه مقابله با ویروس کرونا است

لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز در خصوص اصلاح عنوان و افزایش و کاهش مبالغ ردیف‌های اعتباری متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری شیراز نیز در این جلسه مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

طرح یک فوریتی مبنی بر الحاق تبصره به بند ۳ مصوبه در خصوص سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت گردشگری دیگر دستور کار این جلسه بود که مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون‌های برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک و نیز شهرسازی و معماری ارسال شود.

طرح دو فوریتی برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز دستور دیگر جلسه یکصد و بیست و چهارم بود که به تصویب اعضا رسید.

در تصویب دو فوریت این طرح به شهرداری اجازه داده شد نسبت به پرداخت مبالغی به افراد برگزیده به عنوان جوایز نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز به ترتیب ۷ جایزه به هنرمندان ایرانی هر کدام به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و ۴ جایزه به هنرمندان خارجی هرکدام به مبلغ ۲۰۰ دلار اقدام شود.

طرح تشکیل شورای فنی شهرداری شیراز، ارسالی از کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا، دیگر مصوبه این جلسه بود که با تائید اکثریت آراء تصویب شد.

طرح «تشکیل شورای فنی شهرداری شیراز» با معرفی هفت نفر اعضای این شورا و با اعلام وظایف و اختیارات شورای عالی فنی شهرداری شیراز در ۱۳ بند و ۳ تبصره مورد تصویب کمیسیون قرار گرفته است.

لایحه شهرداری شیراز درخصوص تقسیط عوارض ساختمانی اقامتگاه همراهان بیمار ساخته شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس و با مشارکت خیرین در قالب پرداخت ۲۰ درصد نقد و مابقی اقساط به صورت یک جا در پایان ۳۶ ماه، دستور کار پایانی این جلسه بود که بررسی و به تصویب اعضا رسید.

اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه جهت پیشگیری از شیوع کرونا / شهرداری شیراز پیشگام‌ترین دستگاه در زمینه مقابله با ویروس کرونا است
اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه جهت پیشگیری از شیوع کرونا
به پیشنهاد شهرداری شیراز، اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه جهت پیشگیری از شیوع کرونا و افزایش ایمنی و بهداشت عمومی سطح شهر در شورای اسلامی شهر شیراز تصویب شد.

 شهردار شیراز در صحن علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش عملکردی از اقدامات مجموعه مدیریت شهری در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا و در خصوص تصویب این لایحه، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ضرورت پیشگیری از آن، رعایت بهداشت عمومی در سطح شهر، افزایش ایمنی و سلامت شهروندان و کاهش خطرات ناشی از گسترش این ویروس، لایحه تخصیص بودجه برای پیشگیری از بیماری کرونا تقدیم شورای اسلامی شهر شد و با تصویب وارد مراحل اجرایی می‌شود.

اسکندرپور افزود: به گفته مدیران دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری شیراز پیشگام‌ترین دستگاه در زمینه مقابله با ویروس کرونا است و از ساعات اولیه شناسایی این ویروس در ایران، اقدامات خود را در زمینه پیشگیری آغاز کرده است.

او با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز در نخستین ساعات اعلام بروز ویروس کرونا در ایران گفت: طبق صورتجلسه این ستاد وظایف دستگاه‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری همچون دستورالعمل نحوه ضدعفونی و گندزدایی ناوگان حمل و نقل عمومی، تهیه دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در اماکن سربسته و ... مشخص و ابلاغ شد.

شهردار شیراز اضافه کرد: ضدعفونی ناوگان اتوبوس رانی و مترو به صورت مستمر و شبانه انجام می‌شود و تلاش داریم علاوه بر ضدعفونی در هنگام شب با تمهیداتی همچون افزایش سرفاصله مترو در نوبت ظهر نیز اقدام به ضدعفونی قطار‌های مترو کنیم. همچنین آموزش‌های لازم به رانندگان اتوبوس ارائه شده و مواد ضدعفونی کننده نیز در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

شهردار شیراز بیان کرد: در راستای افزایش سلامت شهروندان به ویژه کودکان، تمام سرویس‌های بهداشتی و وسایل بازی و ورزش پارک‌های سطح شهر به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود.

اسکندرپور خطاب به شهروندان اعلام کرد: از مردم تقاضا می‌شود از وسایل حمل و نقل عمومی در شرایط کنونی کمتر و مگر در مواقع ضرورت استفاده کنند، از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر بپرهیزند و حضور در اماکن عمومی همچون بوستان‌ها را به حداقل برسانند.

او با اشاره به کاهش تعداد مسافرین متروی شیراز گفت: شهروندان تصمیم لازم و صحیح را برای کاهش حضور در اماکن عمومی را گرفته اند.

شهردار شیراز اکران تبلیغات محیطی پیام‌های بهداشتی درخصوص پیشگیری از بیماری کرونا در سطح شهر همچون بیلبوردها، فضا‌های تبلیغاتی ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوسرانی درون و برون شهری و ... را از اقدامات ارزشمند شهرداری شیراز دانست و افزود: می‌توان گفت که شهرداری شیراز در زمینه تبلیغات محیطی نسبت به سایر دستگاه‌ها پیشتاز است.

اسکندرپور گفت: همکاران حوزه پسماند از ایثارگرترین نیرو‌های شهرداری هستند که روزانه با مخاطرات بسیاری روبرو می‌شوند و در راستای حفظ سلامت آنها، ماسک و لباس مناسب در اختیار آن‌ها و لباس مخصوص در اختیار نیرو‌های جمع آوری کننده زباله‌های عفونی قرار داده ایم و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارائه شده است.

او با بیان اینکه تمهیداتی برای حفظ سلامت کارکنان مجموعه شهرداری اتخاذ شده، گفت: توزیع مواد ضدعفونی و دستکش بین همکاران، اتخاذ تدابیری برای دورکاری، ضدعفونی تمام سطوح، تمهیداتی برای کاهش ارباب رجوع و انجام سیستمی امور به ویژه در حوزه معاونت شهرسازی و معماری و مناطق یازده گانه و ... از جمله این اقدامات است.

شهردار شیراز ضمن اشاره به ارسال پیام مشترک با رییس شورای شهر افزود: یکی از مهمترین محور‌های این پیام، کمک شهروندان به یکدیگر بود که در شرایط فعلی شهروندان با رعایل بهداشت فردی می‌توانند به یکدیگر کمک کنند./  باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان