کد خبر: ۱۳۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸

یک مورد جدید ابتلا به کرونا در شهرستان فسا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: آزمایش یک بیمار مشکوک به کرونا در فسا مثبت شد.
  علی اصغر خالقی گفت: از پنج بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان آزمایش‌های اولیه صورت گرفت که بر اساس غربالگری انجام شده، نتیجه آزمایش یکی از آن‌ها مثبت اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به بیماری کرونا بودند، بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش‌های آن‌ها از تهران به ما اعلام شود، اما برای اینکه چیزی را از دست ندهیم، فرض را بر مثبت بودن گذاشتیم و درمان آن‌ها را شروع کردیم.

او اضافه کرد: با هدف حفظ احتیاط، یکی از بخش‌های بیمارستان در محل اورژانس قدیم فسا به عنوان بخش مراقبت‌های ویژه حاد تنفسی با امکانات لازم راه‌اندازی شده است.

به گفته خالقی، پایگاه بهداشتی شماره پنج رو به روی هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی بزرگسالان و پایگاه بهداشتی ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن (ع) به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی کودکان زیر ۱۲ سال برای مراجعه سرپایی به شهروندان معرفی شدند.

او ادامه داد: افرادی که علایم جدی همچون، تب، گلودرد و سرفه، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و سردرد دارند به این مراکز مراجعه کنند.
ممنوعیت عرضه قلیان در فسا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا هم گفت: در پی دستور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ممنوعیت عرضه قلیان به منظور جلوگیری از افزایش ابتلا به کروناویروس، با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا، پلیس اماکن و با دستور دادستان این شهر، ۲۸ واحد عرضه قلیان در این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

صادق مهدوی نیا افزود: حضور در محیط‌های جمعی و شلوغ، تماس با اشیاء و محیط‌های آلوده، باعث انتقال سریع این ویروس می‌شود و ضمن اینکه تاثیر مصرف و مواجهه با دود محصولات دخانی موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و مستعد شدن آن برای ابتلا به بیماری‌ها می‌شود، استفاده از وسایل و ابزارآلات قلیان، امکان مبتلا شدن فرد به این بیماری را افزایش می‌دهد./ ایرنا
نظرات بینندگان