کد خبر: ۱۳۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس:

ضدعفونی خوابگاه‌های ۱۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس

جامعي از تخلیه و ضدعفونی کامل خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: تمام خوابگاه‌های فعال در ۱۳ دانشکده فنی استان تحت کنترل بوده و ضدعفونی لازم انجام شده است.
ضدعفونی خوابگاه‌های ۱۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس
به گزارش شيرازه، دکتر محمد جامعی اظهار داشت: بر اساس مصوبات کمیته ویژه کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا در دانشگاه فنی حرفه‌ای کشور و کارگروه سلامت استانداری فارس، در حال حاضر تمام دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در تعطیلی به سر می‌برند و به منظور پیشگیری از بروز بیماری کرونا خوابگاه‌ها با محلول‌های گندزدایی در حال ضدعفونی و کنترل است.

 جامعی با اشاره به برنامه‌های پیشگیرانه دانشگاه و فنی حرفه‌ای استان فارس در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: در ابتدا ستاد سلامت و پیشگیری این دانشگاه با حضور اعضای شورای معاونین برگزار و در این جلسه تدابیر لازم برای کنترل این بیماری و پیشگیری‌های مورد نیاز انجام شد.

وی افزود: برگزاری کارگاه آموزشی برای مقابله با کرونا ویژه سرپرستان خوابگاه، مشاوره، نیروهای خدماتی، سرپرستان کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و کادر آموزشی از موضوع‌های دیگری بود که برای پیپیشگیری از شیوع ویروس کرونا مورد اقدام قرار گرفته است.
 رئیس دانشکده فنی شهید باهنر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چاپ و توزیع پوستر، نصب بیلبورد و همچنین تهیه پرشورهای بهداشتی برای دانشجویان و کارکنان از موارد دیگری بوده که به منظور اطلاع‌رسانی در مقابله با بیماری کرونا از آن استفاده شده است.
 جامعی تصریح کرد: پیش از تعطیلی خوابگاه‎های دانشجویی، توزیع غذا در سلف سرویس با ظروف یکبار مصرف صورت گرفت و خوشبختانه هیچ مورد مشکوک ابتلای دانشجویان به کرونا مشاهده نشد.
ضدعفونی خوابگاه‌های ۱۳ دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس
 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس بیان کرد: ضدعفونی مداوم مکان‌هایی که احتمال انتقال انتقال ویروس کرونا در آن زیاد است نیز در حال انجام بوده و توصیه شده کارکنان برای صرف آب و چای نیز از لیوان‌های کاغذی یکبار مصرف و وسایل شخصی استفاده کنند.
 جامعی بیان کرد: همچنین از تمام کارمندان مستقر در واحدهای اداری درخواست شده برای حفظ سلامتی و رعایت نکات بهداشتی نهایت دقت را به جا آورده و جهت بالا بردن سطح ایمنی خود و همکاران نهایت دقت و تلاش را به کار گیرند.

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با اشاره به جمعیت 13 هزار نفری دانشجویی این دانشگاه در شهرستان‌های مختلف استان گفت: طبق مصوبه کارگروه سلامت استانداری فارس تمام کلاس‌های آموزشی این دانشگاه تا پایان هفته جاری تعطیل بوده و برگزاری تمام همایش‌ها و اردوها نیز تا پایان سال لغو شده است.


نظرات بینندگان