کد خبر: ۱۳۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸

جذب ۲۱۱ میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه در فارس

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: از ۵۲۸ میلیارد تومان اسناد خزانه تخصیص یافته به فارس تاکنون ۲۱۱ میلیارد آن در استان فارس جذب شده است.

بابک دائی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت:از ۵۲۸میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه تخصیص یافته برای دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های فارس تاکنون ۳۱۱میلیارد تومان جذب نشده است.

او افزود: درصد تحقق جذب بودجه‌های استانی ۲۲درصدو۵۳درصد ملی و در مجموع ۴۱درصد جذب ملی و استانی تا اسفندماه صورت گرفته است.

دائی ادامه داد: ۵۲۸میلیارد اعتبارات اسناد خزانه اختصاص یافته به استان فارس بین ۱۶۲ دستگاه اجرایی و شهرداری توزیع شده که ۳۷ دستگاه اجرایی و شهرداری توانسته اند از پنج تا صد درصد اعتبارات ملی و استانی دستگاه خود را جذب کنند و ۱۲۵دستگاه دیگر تاکنون هیچ اعتباری از اسناد خزانه جذب نکرده اند.

نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس هم گفت: در اختصاص اسناد نوع دوم که تهاتر بانکی است در مجموع ۱۸۰میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که شهرداری شیراز هم اخیرا از طریق بانک شهر ۴۵۳میلیارد تومان اسناد نوع دوم را دنبال میکند که اگر قطعی شود آمار استان جهش بسیار خوبی را خواهد داشت.

استاندار فارس با انتقاد از عملکرد برخی از دستگاه‌ها در جذب اسناد خزانه تاکید کرداگر فرجه‌ای به وجود آمده تا اسناد تحویل پیمانکاران داده شود این کار را فوری انجام دهید، چون امروز بهتر از فرداست و مصالح و دستمزد و ماشین آلات ارزانتر از چند روز دیگر هست و همه مدیران موظفند نسبت به جذب اسناد خزانه نهایت تلاش را قبل از پایان سال داشته باشند.

ساخت بیش از ۵۰طرح عمرانی، صنعتی، کشاورزی، پزشکی، ورزشی و فرهنگی در اراضی خارج از حریم شهر‌ها و روستا‌های سراسر استان از دیگر مصوبات یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی استان بود.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان