کد خبر: ۱۳۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
بهبودی دو نفر از مبتلایان کرونا در شیراز؛

تاثیر مثبت گرمی هوا در کاهش انتشار و شیوع کرونا

عده ای فکر می کنند، کرونا ویروس به اندازه ای خطرناک است که با مبتلا شدن به آن جان خود را از دست می دهند، غافل از اینکه کرونا تنها 3 درصد کشندگی دارد.
به گزارش شیرازه ، این روزها با شیوع کرونا و خبرهایی که از شمار مبتلایان به این ویروس به گوش می رسد بر ترس مردم افزوده می شود. عده ای فکر می کنند، این بیماری به اندازه ای خطرناک است که با مبتلا شدن به آن جان خود را از دست می دهند، غافل از اینکه کرونا تنها 3 درصد کشندگی دارد. این درحالیست که برخی نیز در زمان کوتاهی بهبود می یابند.

در همین رابطه دکتر «عبدالرسول همتی»، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سخنگوی این دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به این که دو نفر از مبتلایان ویروس کرونا درشیراز بهبود یافته اند، گفت: خوشبختانه با همت پزشکان و پرستاران محترم دو نفر از مبتلایان این بیماری،وضعیت مساعدی دارند.

تاثیر مثبت گرمی هوا در کاهش انتشار و شیوع کرونا

وی با اشاره به این که تعداد بیماران مشکوک به کرونا حدود 70 نفر است،افزود:طبق آخرین آمار شُمار تایید شده بیماران مبتلا به کرونا سه نفر بوده و تست اولیه شش نفر نیز مثبت شده است.دکتر همتی گفت:هر چند برخی بیمارستان های خصوصی مثل آزمایشگاه «پارس» تست کرونا انجام می دهند اما بیمارستان علی اصغر(ع) از بیماران با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا به طور رایگان تست آزمایشگاهی می گیرد.در این هنگام بیمارانی که تست آن ها مثبت باشد مورد معالجه و درمان قرار می گیرند.به فرض مثال تست خود من که مشکوک به کرونا بودم، نسبت به آنفلوآنزا مثبت و به کرونا منفی نشان داد. 

وی با بیان این که تجهیزات و امکانات کافی در بیمارستان موجود است،افزود :در حال حاضر بیمارستان چمران را به عنوان بیمارستان پشتیبان در نظر گرفته ایم تا در صورت نیاز آنجا را نیز به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم.دکتر همتی به تاثیر گرم شدن هوا در کاهش انتشار و شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: به طور یقین گرم شدن هوا در کاهش این ویروس بی تاثیر نبوده و امیدواریم که با تلاش دستگاه های مربوطه این بیماری ریشه کن شود.

راه اندازی کمپین« در خانه بمانیم»
این مقام مسئول با اشاره به کمپین «در خانه بمانیم» به مردم توصیه کرد:از آن ها می خواهیم که ضمن رعایت اصول بهداشتی مثل شست و شوی مداوم دست ها، جز در موارد ضروری از خانه بیرون نیایند و حتی الامکان از حضور در تجمعات، مکان های شلوغ و پر رفت و آمد نیز خودداری کنند.وی گفت:هم اکنون علاوه بر این که دو کارخانه در خط تولید مواد ضدعفونی کننده قرار گرفته است و از فردا شروع به تولید می کند، 6 هزار ماسک نیز در داروخانه های شبانه روزی توزیع می شود.دکتر همتی در پاسخ به این پرسش که آیا واکسن ضد کرونا در چین تولید شده است، بیان کرد: واکسن های زیادی در کشورهای مختلف مثل چین،آمریکا و دیگر کشورها تولید شده است اما تاثیر کاملا مثت آن را تایید نمی کنیم.

تولید فراورده های آنتی سپتیک برای ضد عفونی کردن

محمد جواد خشنود، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از تولید فرآورده های آنتی سپتیک برای ضد عفونی کردن بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس خبر داد و گفت:با تلاش دانشجویان و پژوهشگران و استادان دانشکده دارو سازی این محلول ضد عفونی کننده  به مرحله تولید رسیده است و نیاز همه بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی فارس را تامین می‌کند.
وی با بیان این که نخستین محموله این ماده ضد عفونی کننده به بیمارستان های فارس ارسال شده است، افزود: جهادگران دانشجو و استادان دانشکده دارو سازی شیراز اکنون در حال تولید انبوه این محلول برای ارسال آن به ارگان ها و سازمان هایی مثل شهرداری ها ، نیروی انتظامی ، دادگستری ، مطب های پزشکی ، زندان ها و مراکز عمده اجتماعات مردمی است.

برچسب ها: کرونا ، مردم ، شیراز
نظرات بینندگان