کد خبر: ۱۳۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

بیمارهایپر، کرونایی نبود

به دنبال انتشار کلیپ بیمار کرونایی در فروشگاه هایپرمارکت شیراز؛ مدیر روابط عمومی اورژانس فارس با تکذیب شایعه وجود یک بیمار در این فروشگاه گفت: با اعزام پرسنل اورژانس بر بالین بیمارمشخص شد وی دچار افت فشار شده وهیچ علائم بیماری کرونا را نداشته است.

 حسن همتی در گفت و گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در پی تماس های مردمی به سامانه اورژانس 115، پرسنل به محل اعزام و مشخص شد بیمار با مشکل افت فشار مواجه شده و هیچ گونه علائمی از بیماری کروناویروس ندارد.

وی افزود: بیماری کرونا علائم های مختلفی دارد که این بیمار هیچ کدام از علائم ها را نداشته و پس از انجام اقدامات کمک های اولیه پیش بیمارستانی فرد در محل مداوا شده است.

همتی با اشاره به وجود برخی نگرانی‌ها در سطح جامعه در خصوص ابتلا به کروناویروس، از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده تیم‌های سلامت با پوشش‌های یاد شده، این اقدام را به منزله نوعی اقدام پیشگیرانه تلقی کرده و دچار نگرانی نشوند، چرا که استفاده از پوشش‌های محافظتی به معنی مورد بیماری قطعی کرونا نیست.

وی گفت: موضوع کروناویروس و نگرانی های عمومی در خصوص ابتلا به این بیماری طی روزهای اخیر، با اقدامات غیرقابل توجیهی از سوی برخی افراد همراه بوده است.

مدیرروابط عمومی اورژانس فارس تاکید کرد: با توجه به روزآمدسازی پروتکل های مراقبتی در برابر این بیماری، در صورت نیاز به هرگونه اقدام عمومی در این زمینه، اطلاع رسانی از مراجع رسمی مانند پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وبگاه ویژه کروناویروس فارس به نشانی اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/، صدا و سیمای فارس و خبرگزاری های معتبر صورت می گیرد. / فارس

نظرات بینندگان