کد خبر: ۱۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

تشریح آخرین مصوبات ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خصوص آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، آخرین مصوبات ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خصوص آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) را تشریح کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس، دکتر نعمتی گفت: در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام از زمانی که بحث ورود ویروس کرونا به کشور مطرح شد، حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت معظم این بارگاه منور تاکید کردند که اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه را طبق توصیه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مد نظر قرار دهیم. اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد، بحث ضدعفونی کردن تمام محیط ها، ظریح مطهر و تمامی گیت ها و ورودی ها در بدو امر انجام شد. همچنین فعالیت های فرهنگی که نیازمند تشکیل تجمعاتی بود، بنا به صلاحدید تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. البته نمازهای یومیه به طور مرتب در حرم مطهر برپا هست. ضدعفونی کردن ویلچرها، خودروهای زائربر، و استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف در کفشداری ها و اموراتی از این دست نیز توسط همکاران خودم و خادمین شریف مردم در حرم مطهر انجام گرفت.

معاون اجرایی حرم مطهر پیرامون جلسه ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی که با حضور ایشان برگزار شد، گفت: در این نشست اعلام آمادگی کردیم تمام مصوبات کمیته مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در حرم مطهر اجرایی شود. از جمله مصوبات این بود که درب های ورودی حرم مطهر، محدود به باب الرضا شود و تب سنجی و غربالگری افراد مشکوک در این گیت که بطور مستمر ضدعفونی می شود صورت پذیرد، و مواد ضدعفونی نیز در اختیار زائران ارجمند قرار گیرد، ایجاد محدودیت در ساعت کار حرم مطهر نیز انجام شد بطوری که از ۴:۳۰ بامداد یعنی قبل از اذان صبح تا بعد از نماز مغرب و عشاء، زائران امکان تشرف داشته باشند.

دکتر نعمتی در ادامه با اشاره به محدودیت های اعمال شده برای زیارت به سبب نرده گذاری پیرامون ضریحین مطهر گفت: افراد با حفظ فاصله درنظر گرفته شده، می توانند مضاجع شریف این امامزادگان جلیل القدر را زیارت کنند. همان طور که تولیت معظم آستان مقدس در مصاحبه با صدا و سیمای مرکز فارس اشاره کردند، از آداب و شرایط زیارت، بوسیدن ضریح و در و دیوار نیست هرچند در مواقع عادی، مطلوب است و نشانه محبّت و مودّت می باشد.

معاون اجرایی حرم مطهر ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال و به حق آبروی حضرت، این بیماری ریشه کن گردد و به شکرانه، همگی در حرم مطهر جمع شویم و از خداوند بزرگ و حضرت سپاسگذاری کنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از جامعه پزشکی استان و کشور گفت: کارکنان و خادمان حرم مطهر این آمادگی را دارند که با توجه به تجارب ۱۰ روز گذشته، کار آموزش و انتقال تجربیات را برای سلامتی زائران در سایر اماکن و بقاع متبرکه انجام دهند و همگی در خدمت جامعه پزشکی حضور پیدا کنند و از سر اخلاص کمک نمایند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان