کد خبر: ۱۳۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سفیر چین:

در کنار مردم ایران برای نابودی کرونا هستیم

سفیر چین بر توسعه روابط چین و ایران تاکید کرد و گفت: این مناسبات بعد از مقابله و نابودی ویروس کرونا وارد مرحله جدید می‌شود.
به گزارش شیرازه ؛ «چانگ هوا» امروز دوشنبه در حاشیه دیدار با محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال احمر با قدردانی از جمعیت هلال احمر ایران به عنوان نخستین سازمان بشردوستانه عضو جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر که نخستین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه را برای مردم بیمار از ویروس کرونا به چین ارسال کرد، گفت: ما هم در کنار ایران هستیم و ایران از بحران این بیماری عبور خواهد کرد.
چانگ اضافه کرد: هم اکنون این ویروس در چین تحت کنترل است و مطمئن هستیم که در این مبارزه پیروز خواهیم شد و تجارب چینی‌ها می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا به ایرانی‌ها کمک کند.
وی افزود: عالی رتبه‌ترین متخصصان چینی برای کمک به درمان، تست ویروس و مدیریت آن از سوی صلیب سرخ چین به ایران آمده اند تا تجارب خود را در اختیار دوستان ایرانی قرار دهند و با همکاری جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت ایران این ویروس را نابود کنند.
سفیر چین در ایران گفت: کمک‌های بشردوستانه از سوی سفارت جمهوری خلق چین، صلیب سرخ و شرکت‌های چینی مقیم در ایران به جمهوری اسلامی ایران اعطا شده است و در مبارزه با کووید-۱۹، ملت چین در کنار ملت ایران می‌ایستند؛ بنابراین گزارش صلیب‌سرخ چین با توجه به شیوع کرونا ویروس در ایران و به منظور کمک به پیشگیری و کنترل شیوع این بیماری در ایران ۱۳ دستگاه تنفسی هر کدام به ارزش ۲۰۰ هزار یوآن چین و در مجموع ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار یوآن چین، ۵۰ هزار و ۴۰ کیت تشخیصی آزمایشگاهی کرونا ویروس به ارزش یک میلیون و ۸۰۰ یوآن، ۵۰ هزار و ۴۰ کیت تقویتی (کمکی) تشخیص کرونا ویروس به ارزش ۷ میلیون و ۵۰۶ هزار یوآن و ۳۵ هزار و ۴۰ سوآب دهانی برای نمونه برداری ویروس کرونا از طریق بزاق و مخاط‌های حلقی به ارزش ۳۵۰ هزار و ۴۰۰ یوآن به هلال‌احمر ایران اهدا کرده است.
ارزش مجموع کمک‌های صلیب‌سرخ چین به هلال‌احمر ایران ۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۲۰۰ یوآن چین معادل (یک میلیون و ۲۷۴ هزار دلار) اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها: چین ، ایران ، کرونا
نظرات بینندگان