کد خبر: ۱۳۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

طراحی بسته‌های آموزشی مقابله با کرونا برای مشاغل

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران: مقرر شد، بسته‌های آموزشی مقابله با کرونا برای هر کدام از گروه‌های شغلی طراحی کنیم.
به گزارش شیرازه؛ دکتر محمدرضا زالی در حاشیه جلسات امروز ستاد مقابله با کرونا استان تهران که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر است، در جمع خبرنگاران افزود: ما امروز صبح جلسه‌ای با مسئولان اتاق اصناف تهران و همچنین پلیس امنیت داشتیم و مباحث خوبی رد و بدل و مقرر شد مسئولان اتاق اصناف، مجموعه گروه‌های شغلی که بیشترین میزان تبادل با مردم را دارند، طبقه بندی کنند تا ما بتوانیم برای همه گروه‌های مورد نظر بسته آموزشی با زبان ساده طراحی و توزیع کنیم تا هم خود این اصناف به این بیماری مبتلا نشوند و هم عامل انتقال نباشند.
وی گفت: قطعاً همکاری اصناف در ایجاد فرهنگ سازی بسیار می‌تواند به ما کمک کند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: همچنین از مسئولان اصناف حاضر در این جلسه خواسته شد به هر دلیلی اگر مجوز صنفی رو به پایان است برای کاهش مراجعه‌ها و پیگیری مجوز جدید، مجوز‌های قبلی چند ماه تمدید شود.
دکتر زالی افزود: در جلسه‌ای با مسئولان پلیس امنیت تهران هم آمار‌هایی در خصوص میزان ماسک‌های احتکار شده و برخورد با سودجویان ارائه و مقرر شد این پرونده‌ها با سرعت بیشتری رسیدگی و در صورت لزوم به قوه قضاییه هم ارجاع شود.
وی گفت: پلیس هم در این جلسات قول داد برخی مجوز‌ها از جمله گواهینامه رانندگی را که مهلت آن به پایان رسیده است چند ماهی معتبر تلقی کند و به جز گذرنامه این اقدام در سایر مجوز‌ها هم صورت گیرد.
رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: از آنجا که تعدادی از مشاغل و کسب و کار‌ها در روز‌های گذشته و همچنین روز‌های پیش رو به دلیل کاهش مراجعات و همچنین محدود شدن فعالیتشان به ویژه در پایان سال با مشکلات اقتصادی روبرو شده اند، مقرر شد در بحث مالیات و استمهال وام‌ها بسته‌های تشویقی لحاظ شود و به ما اعلام کنند تا در ستاد تصویب کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا توزیع ماسک از وزارت بهداشت به وزارت صمت محول شده است؟ افزود: وزارت صمت توزیع را به عهده گرفته است، اما نظارت بر تولید ماسک به عهده وزارت بهداشت خواهد بود و ما در روز‌های اخیر به کارگاه‌های زیرزمینی برخوردیم که نه تجربه و نه استاندارد لازم برای تولید ماسک را داشتند و با تعدادی از آن‌ها برخورد شد.
 همه موفقیت ما به رفتار مردم بستگی دارد 
دکتر محمدرضا زالی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر این روز‌ها در کنترل بیماری کرونا موفق بوده اید؟ افزود: همه چیز به رفتار مردم بستگی دارد چرا که ما بخش عمده‌ای از خدمات درمانی مان را متناظر با رفتار مردم طراحی می‌کنیم، اما شرایط بهتر شده است و مردم هوشیارتر شده اند و همکاری و سطح بینش و اطلاعاتشان درباره این بیماری افزایش یافته است.
وی گفت: تیم‌های درمانی ما هم ممارست بیشتری پیدا کرده‌اند و درمان‌ها و اقدامات مداخله‌ای در عرصه جهانی در عرصه درمان است و ما با توان بالای تیم پزشکی مان روز به روز در حال افزایش تجربه هستیم و مردم هم متعهدانه وارد شده‌اند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران افزود: اینکه راهبرد حضور مردم در منازل را پیگیری می‌کنیم به این مفهوم است که هر چه مردم از منازل بیرون نیایند موفقیت ما بیشتر می‌شود و تا زمانی که مردم همراهی نکنند و مانند گذشته بخواهند تردد‌های درون شهری، تفننی و غیر ضرور داشته باشند چرخه گسترش این ویروس بیشتر می‌شود و همه اقدامات بهداشتی و درمانی ما را با مشکل مواجه می‌کند.
دکتر زالی گفت: ما در یکی دو روز گذشته در حوزه رفتار شناسی به این نتیجه رسیده‌ایم که همگامی مردم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و امیدواریم استمرار پیدا کند و مردم از ماندن در منازل خسته نشوند.
وی افزود: ما اکنون شرایط سختی را به جامعه تحمیل کرده‌ایم و برخی صاحبان مشاغل و کسب و کار‌ها به مشکل برخورده‌اند، اما شرط تضمین و بقای موفقیت ما در کنترل ویروس همراهی مردم است و اگر امروز می‌گوییم مردم مسافرت نروند اگر چه برایشان شاید سختی‌هایی ایجاد شود، اما در مسافرت هم خطر ابتلا و هم شیوع کشوری آن بیشتر می‌شود.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها: آموزش ، کرونا ، مشاغل
نظرات بینندگان