کد خبر: ۱۳۶۶۷۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

تغییر بی‌رویه مدیران در فارس؛ به ضرر مردم، به کام سیاسیون

در این چند سال اخیر که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد خانه تکانی های سیاسی متعددی را شاهد بودیم که ریشه آن را می توان در اختلافات و سلیقه های سیاسی، نگاه های جزیره ای یا نارضایتی از نوع عملکرد مدیر می توان دید.

پایگاه خبری تحلیلی شیرازه:  یکی از مقولات مهم و اساسی که همیشه در به کارگیری ابزارهای مدیریتی و پروژه‌های کلیدی وجود داشته تاکید بر "تعهد مدیریت" در پیشبرد پروژه‌های مهم است. به حدی بر این مفهوم تاکید شده که بسیاری آن را تاکیدی بدیهی می‌دانند. اما امروز چالشی که بسیاری از سازمان‌های ما با آن روبه رو هستند بحث تعهد مدیریت نیست بلکه «ثبات مدیریت» است.

بسیاری از مواقع اتفاق می‌افتد که مدیری کاملاً ضرورت انجام یک پروژه توسعه‌ای را درک کرده و حمایت‌های کافی را نیز از آن پروژه می کند اما به دلیل عمر کوتاه مدیران، انجام پروژه عقیم مانده و از پروژه توسط مدیران جدید حمایت کافی نمی‌شود. این مسئله باعث خواهد شد برخی از مدیران ریسک انجام کارهای طولانی و بلندمدت را نداشته باشند و به قول معروف عطای آن را به لقای آن ببخشند.

 اما برای جلوگیری از این مسئله چه باید کرد؟ مدیری که نمی‌داند دوران مدیریتش چقدر زمان خواهد برد چگونه بایستی تغییرات تحولی و اساسی را شکل دهد؟ مدیری که به ناگاه با تغییر مدیریت ارشد و به تبع آن تغییر سیاست‌های بالادست مواجه شده است چه راهکاری برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای خود دارد؟
تغییر بی‌رویه مدیران در فارس؛ به ضرر مردم، به کام سیاسیون

دیروز در حالی مدیر کل آموزش و پرورش فارس تغییر کرد که معلوم نیست آیا این آخرین مدیر کل این اداره در دولت دوازدهم باشد یا خیر؟

این در حالی است که از دولت دوازدهم تاکنون این اداره کل سومین مدیر کل و یک سرپرست را تجربه کرده و معلوم نیست عدم ثبات مدیریتی تا به کی ادامه دارد.

یکی از بزرگترین مشکلات استان فارس عدم ثبات مدیریتی است که به خصوص در بخش مدیریت کلان استان یعنی استاندار فارس اتفاق افتاده به طوری که در شش سال این دولت چهار استاندار را استان شاهد بوده و اکنون نیز شاهد هستیم یکی از مهمترین اداره های استان دستخوش سیاسی کاری شده است.

فقط در یک مقوله بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان اگر بخواهند بررسی کنند به نظر میرسد با این روند تغییر و تحول امکان اینکه مدیر کل ها بتوانند اصلاحاتی را انجام بدهند وجود ندارد و معلمان دلخوشی خاصی بابت بهبود وضعیت نخواهند داشت چرا که فرصت خاصی برای اجرای برنامه های احتمالی ندارند.

امیدوار هستیم نمایندگان منتخب استان فارس توجه بیشتری نسبت به قشر فرهنگیان داشته باشند چرا که به لحاظ تعدد نیروی انسانی هیچ وزارتخانه و اداره کلی به اندازه آموزش و پرورش پرسنل ندارند.

جعفر طاهری
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
0
اولا وضعیت معیشتی فرهنگیان ربطی به مدیر کل ندارد
این کار دست مجلس و دولت است و ادارات کل آموزش و پرورش هیچ اختیاری ندارند
ثانیا اصلاح طلبان چه در زمان دولت اصلاحات و چه در زمان دولت فعلی برای انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش دچار مشکل بوده اند
تا جاییکه در اول دولت از یک بازنشسته دعوت بکار کردند
و سکان کار را به او دادند
برای تصاحب منصب مدیر کلی بین مسئولین آموزش و پرورش رقابت توام با خصومت وجود داشته و دارد
و همین امر باعث برکناری بعضی از معاونین شد
ثالثا چنانچه عرف بوده برای انتخاب مدیر کل باید با امام جمعه استاندار و نمایندگان مشورت شود
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
0
با سلام، کاری به سیاست و عدم ثبات مدیریتی و از این حرفا ندارم ولی تغییر مدیرکل بی کفایت آموزش و پرورش فارس بسیار بجا و درست بود!!!
زارع
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
0
سلام اقا جان نگرانی بی مورداست از استان همسایه یه دونه مدیر مدرسه دو کلاسه از روستای دارقوز اباد ...‌بیاورید برا مدیر کل