کد خبر: ۱۳۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
عشقی که موجب اهانت ضدانقلاب به سیامند رحمان شد؛

خشم رسانه‌های معاند از یادگاری رهبر انقلاب به پهلوان نامی کُرد اهل سنت ایران+تصاویر

هنوز که چند ساعت از مرگ ناگهانی سیامند رحمان پهلوان و قهرمان نامی وزنه برداری ایران نگذشته است رسانه های ضدانقلاب درخواست یادگاری وی از رهبرانقلاب را دست مایه اهانت خود به این پهلوان کرد اهل سنت کرده اند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل ازکردتوی، سیامند رحمان یکم فروردین ۱۳۶۷ در اشنویه چشم به جهان گشود و قرار بود یکم فروردین 1399 تولد 32 سالگی اس را جشن بگیرد اما در شامگاه یکشنبه 11 اسفند 98 در یک خبر ناگهانی اعلام شد که پهلوان سیامند به دلیل ایست قلبی آسمانی شد.

سیامند رحمان این قهرمان نامی جهان، وزنه‌بردار سنگین‌وزن ایرانی بود که افتخارات زیادی را در سطح بین الملل برای کشورمان کسب کرد و بارها و بارها پرچم مقدس ایران را در دنیا به اهتزاز درآورد. وی قهرمان پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ و پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ و دارندهٔ پنج طلا و یک نقرهٔ جهان بود. وی همچنین سه نشان زرین از بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو ۲۰۱۰، اینچئون ۲۰۱۴ و جاکارتا ۲۰۱۸ به‌دست آورد. همچنین نام وی با توجه به ثبت وزنۀ ۳۱۰ کیلوگرمی در سال ۲۰۱۶، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است.

در شهریور سال ۱۳۹۵ وقتی سیامند رحمان با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی یک رکورد خارق العاده در جهان به نام خود ثبت کرد در دیدار جمعی از ورزشکاران با مقام معظم رهبری از ایشان درخواست می کند چفیه خود را به عنوان یادگاری به او بدهند و رهبر انقلاب به این درخواست پهلوان سیامند «چشم» می گویند.

در این چند ساعتی که از مرگ پهلوان سیامند گذشته علاوه بر اینکه جامعه ورزشی ایران و اغلب مردم کشور از مرگ ناگهانی این پهلوان نامی متأثر هستند، مردم استانهای کردنشین، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بیش از همه تحت تأثیر این مرگ ناگهانی قرار گرفته و اغلب کاربران فضای مجازی در این مناطق، تصاویری از سیامند رحمان را استوری پیجهای اینستاگرامی خود کرده و در توئیتر هم با هشتگ #سیامند_رحمان تأثر و اندوه خود را به رشته توییت در آورده اند.

اما در یک اقدام ناجوانمردانه رسانه های ضدانقلاب نه تنها به پوشش اخبار مرگ این پهلوان نامی کرد نپرداخته اند حتی در کانالهای خود به او نیز تاخته و گفته اند چون از مقام معظم رهبری طلب یادگاری کرده است، بنابراین باید مرگ غم انگیز او نیز تحریم شود!

 

اما فعالان مدنی و رسانه ای داخل ایران بر خلاف ضدانقلاب بزرگمردی سیامند را ستایش کرده اند و او را نمونه کامل یک پهلوان و قهرمان می دانند.

علی قلهکی از فعالان توئیتر در صفحه شخصی خود با انتشار تصویری از سیامند رحمان نوشته است، مرحوم «سیامند رحمان» اهل سنت بود.

در زمان مسابقات، خانواده اش عکس امام و رهبری را در دست داشتند و احترام می کردند.

آنوقت مُریدان سیدصادق شیرازیِ مثلا شیعه در مجالس‌شان لعن امام و رهبری به راه است!

به راستی کدامیک به اهل بیت پیامبر نزدیکترند؟!

همچنین استوری بسیاری از کاربران اینستاگرام در چند ساعت گذشته تصویر سیامند رحمان بود.

مسلم دارابی قهرمان دو دوره قویترین مردان ایران در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی، گفت: سیامند رحمان نمونه بارز اخلاق رو رفتار پهلوانی بود و در رشته وزنه برداری یکی از استثناهای جهان است.

وی افزود: هیچ وقت از نزدیک این مرد بزرگ را ندیدم و آرزو داشتم یکبار هم که شده از ندیک وی را ملاقات کنم.

دارابی عنوان کرد: ورزشکااران باید اخلاق و اسوه این قهرمان نامی را سرلوحه ورزش حرفه ای خود قرار دهند.

کمال شریفی یکی از قویترین مردان ایران نیز در گفت‌و گو با خبرنگار کُردتودی، گفت: سیامند رحمان ورزشکاری که منش و رفتار پهلوانی داشت و این بسیار ارزشمند است.

وی افزود: همین منش پهلوانی او موجب شد با وجود اینکه معلولیت داشت پله های ترقی را یک به یک طی کند و نام ایران را بارها و بارها در سطح جهان مطرح کند.

شریفی ادامه داد: هر ورزشکاری دوست دارد برای یک بار هم شده پرچم کشورش را در سطح بین الملل به اهتزاز در بیاورد اما سیامند رحمان به عنوان یک اهل سنت بارها و بارها این کار را انجام داد.

وی با اشاره به یادگاری رهبر انقلاب به سیامند رحمان، گفت: هر ورزشکاری دوست دارد از دست مبارک رهبر انقلاب هدیه ای به عنوان تبرک دریافت کند؛ آروزیی که هیچ وقت برای من محقق نشد.

سیروان سلیمانی دارنده مقام ششم قویترین مردان ایران در سال 96 و ساکن آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگارکردتوی، عنوان کرد هم اکنون در ماسم خاکسپاری سیامند رحمان حضور دارم. وی افزود اینجا واقعا غوغاست و همه اقشار مردم در مراسم خاکسپاری این پهلوان نامی حضور یافته اند.

وی افزود: همه مردم آذربایجان غربی از مرگ ناگهانی سیامند رحمان متأثر هستند.

سیامند رحمان بر خلاف برخی ها آرام و بی صدا بارها و بارها از عزت و عظمت ایران دفاع کرد و با اینکه دیگر در میان ما نیست اما یادش برای همیشه گرامی و ماندگار است.

منبع:دانا
برچسب ها: رسانه ، اهانت ، انقلاب
نظرات بینندگان