کد خبر: ۱۳۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
در اجرای دستور اخیر ریاست قوه قضائیه؛

نظارت و مقابله با تخلفات در حوزه تولید و توزیع اقلام بهداشتی و دارویی تشدید شد

آسیابی از صدور دستورات قضایی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مکاتبه با تعزیرات حکومتی استان در راستای تشدید نظارت بر شبکه توزیع وتولید این اقلام و مقابله و برخورد با متخلفان خبر داد.
به گزارش شیرازه، در اجرای دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر ورود دادستان ها به حوزه احتکار اقلام بهداشتی و دارویی، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از صدور دستورات قضایی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مکاتبه با تعزیرات حکومتی استان در راستای تشدید نظارت بر شبکه توزیع وتولید این اقلام و مقابله و برخورد با متخلفان خبر داد.

نظارت و مقابله با تخلفات در حوزه تولید و توزیع اقلام بهداشتی و دارویی تشدید شد

وی با اشاره به این که معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز استان نیز با تشکیل جلساتی با محوریت این موضوع جهت اعمال نظارت بر چرخه تولید و توزیع اقلام بهداشتی برگزار کرده است گفت: با شهرداری شیراز نیز پیرامون تنظیف و ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر جلساتی برگزار و طرح گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی در دستور کار قرار گرفت که به صورت مستمر در حال اجرا می باشد.

آسیابی از انجام هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نظارت لازم در صدور مجوز و تولید اقلام ضدعفونی کننده مورد نیاز استان خبر داد و بیان داشت: در سطح استان فارس چندین کارخانه به امر تولید ماسک و همچنین تولید محلول های ضدعفونی کننده مورد نیاز اضافه شدند و با حمايت هاي انجام شده ظرفیت های تولید این مواد و اقلام افزایش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس از تشکیل 14 پرونده در این زمینه خبر داد و در ادامه گفت: معاونین دادستان به صورت شبانه روزی دستورات قضایی لازم جهت شناسایی و کشف انبارهای احتکار اقلام بهداشتی صادر و به محض کشف اقلام بهداشتی و دارویی مرتبط در اجرای بخشنامه دادستانی کل کشور در جهت توزیع در بین داروخانه ها و مراکز عرضه این اقلام در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

دادستان شیراز افزود: در مواردی که احتکار و گران فروشی در حد عمده باشد تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی با صلاحیت دادسرای انقلاب اسلامی پرونده تشکیل و مورد رسیگی قرار خواهد گرفت.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان