کد خبر: ۱۳۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

آزادی 3هزار و 409 زندانی در راستای بخشنامه ریاست قوه قضائیه از زندان های سراسر استان فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: در راستای آزادی زندانیان باتوجه به بخشنامه ریاست قوه قضائیه، یک نفر تولید کننده موادضدعفونی کننده هم برای کمک به تأمین این اقلام در بازار، با قرار تأمین آزاد شد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید کاظم رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع خبرنگاران، از آزادی 3هزار و 409 زندانی در راستای بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه از زندان های سراسر استان فارس در یک هفته اخیر خبر داد و بیان داشت: در میان زندانیان آزاد شده، یک نفر از تولیدکنندگان مواد ضدعفونی‌کننده حضور دارد که با قرار تأمین و قول مساعدت به همشهریان آزاد شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری فارس، این تولیدکننده که با پرونده حقوقی در زندان به سر می برد، در راستای کمک به تولید مواد ضدعفونی کننده و تامین بازار اقلام بهداشتی، با قرارتأمين قانوني آزاد شد.

وی همچنین از صدور دستور مصادره 10 هزار لیتر الکل قاچاق به نفع دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای تهیه و تولید محلول‌های ضدعفونی‌کننده و در اختيار قرار گرفتن اقلام مكشوفه توسط تعزيزات استان به دانشگاه در يك هفته اخير خبر داد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه هماهنگی های لازم در کلیه حوزه های قضایی در راستای کمک به امر سلامت مردم انجام شده است گفت: با توجه به ظرفیت‌های مجموعه قضایی استان در راستای اعمال مجازات‌های جایگزین، در چند حوزه قضایی، آراء جایگزین حبس در راستای کمک به حوزه سلامت عمومی صادر شده است که برخی از این موارد مطابق قانون تعلیق مجازات به شرط تامین مایحتاج و اقلام بهداشتی به نفع محرومان در مرحله اجرا قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین از اعمال محدودیت‌هایی در نقل و انتقال زندانیان، تجدید اوقات رسیدگی در صورت اقتضاء و با نظر قضات رسیدگی کننده در حوزه‌های قضایی سراسر استان خبر داد و بیان داشت: اعزام زندانیان به محیط‌ های دادگاه نیز محدود و تأکیدات لازم در راستای اعطای تسهیلات از جمله مرخصی‌های پایان حبس، آزادی‌های مشروط، تعلیق و اجرای مجازات صورت پذیرفته است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان