کد خبر: ۱۳۶۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

در مهمترین و کلیدی ترین سازمان استان، آموزش و پرورش فارس چه خبر است؟!

این تحولات نه تنها زمینه ساز رشد و تعالی سازمان نبوده بلکه بوی قدرت طلبی و باندبازی و سیاست ورزی می دهد.

بسیاری از صاحب نظران موفقیت و شکست نهادها و سازمان ها را ناشی از تفاوت در نحوه مدیریت آن ها می دانند به تعبیر یکی از اندیشمندان، عضو اصلی و حیات بخش هر سازمان مدیریت آن است چراکه چگونگی مدیریت است که تعیین می کند آیا نهادها و سازمان ها به نحو مطلوب  خدمت می کنند یا خیر؟ در مسیر رشد و تعالی هستند یا خیر؟ موجب استفاده مطلوب از منابع و استعداد ها هستند یا موجب اسراف و هدر رفت منابع؟

صاحب نظران علم مدیریت ضرورت مدیریت عالمانه و با ثبات را رمز موفقیت سازمان ها و نهادها می‌داند اما  مدیریت در  آموزش و پرورش از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است چراکه این سازمان متولی تربیت آیندگان و نسل های آتی اجتماع و شکل دهی به شخصیت این ذخایر می باشد و هرگونه سهل انگاری سستی و سهل اندیشی، آثار نامطلوب و زیانبار و گاهی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت .

چراکه صلاح و فساد اجتماع ریشه در ثبات و سلامت و یا عدم ثبات و فساد این نهاد بسیار مهم دارد اما سوگمندانه در نهاد با اهمیت آموزش و پرورش استان فارس در سالیان گذشته شاهدعدم شایسته سالاری و تغییرات نابهنگام و خارج از عرف می باشیم که ناشی از بازی های سیاسی در این سازمان ست و  این بازی های سیاسی تغییرات و تحولات نامطلوب و ناخوشایندی را در پی داشته است.

این تحولات نه تنها زمینه ساز رشد و تعالی سازمان نبوده بلکه بوی قدرت طلبی و باندبازی و سیاست ورزی می دهد مسئولین محترم استان استاندار محترم امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه و دلسوزان استان آیا به این موضوع تاکنون توجه کرده اید؟

آیا سکوت شما دال بر رضایت از  چنین سیاست غیر اصولی است؟ منافع چه گروهها و چه باند هایی در میان است تا افراد مورد حمایت خودشان در اریکه قدرت باشند.تا کی بایدسر نوشت بیش از یک میلیون دانش آموز به عنوان ذخیره های استراتژیک آینده نظام اسلامی دست خوش این بازی های سیاسی باشد؟ تا کی ۸۰ هزار نیروی آموزشی و کارکنان خدوم  این نهاد باندهای قدرت  باشند؟ 

انتظار است عزیزان مسئول هم در وزارتخانه و هم در سطح استان نسبت به این موضوع توجه جدی کرده و بیش از این اجازه آسیب رساندن به این سازمان با اهمیت را ندهند ودست باندهای قدرت وثروت را از این نهاد بااهمیت قطع کنند.
نظرات بینندگان