کد خبر: ۱۳۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

نخستین حادثه چهارشنبه سوری با انفجار منزل مسکونی در شیراز

انفجار موادمحترقه دست‌ساز در شیراز منجر به سوختگی شدید فرد نوجوان شد.

علیرضا عدلو سخنگو و مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار کرد: ظهر امروز انفجار موادمحترقه دست‌ساز در خیابان کاج شیراز به سامانه ۱۲۵سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۵ به محل حادثه اعزام شدند.

او ادامه داد: آتش نشانان با رسیدن به محل حادثه اقدام به قطع جریان گاز و برق ساختمان کرده و با ایمن سازی محل حادثه نوجوان مصدوم را که در حال ساخت و تهیه مواد محترقه چهارشنبه آخر سال بود با احتیاط کامل از ساختمان خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه دادند .

انفجار منزل مسکونی با مواد محترقه

مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه مسئولیت کنترل و کاهش خطرات ناشی از مراسم چهارشنبه سوری بر عهده خانواده‌ها و مسئولان مربوطه است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر عده‌ای افراد فرصت‌طلب با استفاده از مواد محترقه غیرمجاز در آستانه شب عید و چهارشنبه آخر سال اقدام به آتش‌بازی و ایجاد صدا‌های انفجاری می‌کنند.

او افزود: این افراد، علاوه بر ایجاد مزاحمت برای دیگران و سلب آسایش شهروندان، خودشان نیز بعضاً دچار آسیب‌های شدید سوختگی و یا قطع عضو می‌شوند که تبعات اجتماعی و فردی بسیاری را نیز در پی خواهد داشت.

عدلو با بیان اینکه این نخستین حادثه مربوط به چهارشنبه‌سوری امسال در شهر شیراز است، اظهار امیدواری کرد: شاهد اینگونه حوادث ناگوار در سطح شهر شیراز و کشور نباشیم.

انفجار منزل مسکونی با مواد محترقه

انفجار منزل مسکونی با مواد محترقه

انتهای پیام/

نظرات بینندگان