کد خبر: ۱۳۶۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان فارس:

نتیجه شکایت شاکیان حوزه انتخابیه جهرم تا چند روز آینده توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد

صحت انتخابات مجلس یازدهم در 6 حوزه انتخابیه استان فارس تایید شد.
به گزارش شیرازه، رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان فارس با بیان اینکه وظیفه شورای نگهبان صیانت از آراء مردم است، گفت: تاکنون صحت 6 حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، سروستان، اقلید، فیروزآباد، داراب و فسا توسط شورای نگهبان تایید شده است.

حسن جوکار در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: خوشبختانه امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای خبرگان رهبری برگزار و نتایج 15 حوزه انتخابیه استان از طریق وزارت کشور اعلام شد.

وی بیان کرد: صحت و تایید 9 حوزه انتخابیه دیگر نیز در دست بررسی است و در روزهای آتی پس از بررسی ها و نظر شورای نگهبان نسبت به سایر حوزه های انتخابیه اعلام می شود.

جوکار در خصوص  موضوع مطرح شده در حوزه انتخابیه جهرم و خفر، اضافه کرد: شکایت شاکیان حوزه انتخابیه جهرم به شورای نگهبان ارسال شده است، کارشناسان و حقوقدانان این شکایت را در دستور کار قرار دادند و نتیجه آن تا چند روز آینده توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تبصره ماده 72 توقف یا ابطال انتخابات در هر حوزۀ انتخابیه باید مستند به قانون و همراه با اسناد و مدارک معتبر و با رأی اکثریت مطلق اعضای شورای نگهبان باشد، افزود: تنها مرجع رسیدگی به ادعاهای افراد، شورای نگهبان است.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان فارس در پاسخ به این سوال که آیا خرید و فروش رأی در حوزه‌های انتخابیه گزارش شده است، گفت: فعلا این مباحث در حد ادعا بوده و تاکنون ثابت نشده است.

جوکار تصریح کرد: قانون، سیر انتخابات را برای داوطلبان و آحاد جامعه معین کرده و شکایات باید بر اساس قانون، مستند به شورای نگهبان ارسال و این شورا به عنوان نهاد ناظر در فضایی آرام با 12 فقیه و حقوقدان به شکایات رسیدگی خواهند کرد.

وی گفت: تصمیمات اعضای شورای نگهبان در خصوص اعلام قطعی رای و نظر، برای همه واجب‌الاطاعه خواهد بود.
نظرات بینندگان