کد خبر: ۱۳۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

این استان‌ها به علت کرونا گردشگر نمی‌پذیرند

درپی شیوع کرونا برخی از استان ها اعلام کردند که برای نوروز گردشگر نمی پذیرند.

درپی شیوع کرونا برخی از استان ها اعلام کردند که برای نوروز گردشگر نمی پذیرند. 


استان هرمزگان

فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت: برای پیشگیری و مقابله با کرونا در هرمزگان، گردشگر پذیرفته نمی‌شود و در این راستا تا اطلاع ثانوی به گردشگران در هرمزگان، خدمات ارائه نخواهد شد.

وی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان در این نشست مصوب شد که برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در هرمزگان، گردشگر پذیرفته نشود و در این راستا تا اطلاع ثانوی به گردشگران در هرمزگان، خدمات ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و دیگران، از انجام سفر و ترددهای درون و برون استانی غیرضروری به طور جدی پرهیز کنند.

استاندار هرمزگان افزود: برای کمک به تامین بیشتر اقلام مورد نیاز بهداشتی در استان، پیگیری های مناسبی صورت گرفته و در این راستا واحدهای تولید الکل، ژل های ضدعفونی و ماسک در استان به تدریج در حال راه اندازی و فعال شدن هستند.

همتی تصریح کرد: پشتیبانی مناسب از بیمارستان ها و مراکز درمانی هرمزگان در راستای تامین اقلام پزشکی و بهداشتی انجام شده و این امر با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ضدعفونی مکان های عمومی نیز به صورت روزانه در شهرهای استان هرمزگان ادامه دارد.


استان گیلان

استان گیلان نیز ظهر امروز (شانزدهم اسفند) تصمیم گرفت ورودی های استان خود را ببندد؛ رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه روز جمعه ورود خودروها به استان ممنوع شده است.

به گفته سرهنگ محمدپور، با توجه به شیوع کرونا در گیلان، ورود خودروها از مبادی ورودی به استان به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی و غذایی و امدادی ممنوع شده است تا از گسترش بیشتر آن به سایر نقاط جلوگیری شود.
ارسلان زارع استاندار گیلان شامگاه جمعه با اعلام تشدید غربالگری در ورودی ها و خروجی های گیلان گفته بود: این موضوع به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است؛ البته چنانچه معدود افرادی هم که ناگزیر به ورود به استان هستند غربالگری می شوند و اگر دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی تردید دو هفته قرنطینه می شوند.
گیلان از کانون های اصلی شیوع بیماری کرونا در ایران است و هرچند آمار نهایی متوفیان این بیماری رسانه ای نشده اما وزارت بهداشت ابتلای ۴۲۴ نفر به این بیماری را در این استان تایید کرده است.
از امروز جاده‌های استان اردبیل منتهی به استان گیلان با تصمیم و توافق مقام های دو استان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع و ثانوی مسدود شدند.
بر این اساس جاده اردبیل - آستارا و خلخال - اسالم  به روی خودروهای عبوری بسته شده و به جز  خودروها و کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی  اجازه تردد بین دو استان داده نمی‌شود.

در استان اردبیل ۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۵ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در همین راستا، استاندار گیلان با بیان اینکه گیلانیان مردمانی مهمان نواز هستند ولی به واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان از هم اکنون و در ایام نوروز هم هیچ مهمانی را نمی‌پذیریم، گفت: به منظور تسهیل دسترسی مردم، تعداد داروخانه‌هایی که داروهای مورد نیاز بیماران کرونا را توزیع می‌کنند در رشت و شهرستان‌ها افزایش می‌یابد.

ارسلان زارع در جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا ویروس با بیان اینکه مردم و مسئولان قدردان روحیه فداکارانه و جهادی کادر درمانی، پرستاران، پزشکان و عوامل دیگر که در راستای وظایف ذاتی و نیز اخلاقی و انسانی خود تلاش بی وقفه می کنند، هستند، اظهار کرد: وجود همدلی، وفاق و انسجام همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و نیز آحاد مردم با افرادی که در صف مقدم مقابله با این بیماری هستند؛ مهمترین مولفه موثر در موفقیت مبارزه با این ویروس و شکست آن است.

وی با اشاره به اینکه براساس پیش بینی‌ها روند این بیماری در هفته آینده نیز افزایشی است، افزود: کادر درمانی نسبت به روزهای نخست با اشراف و انسجام بیشتر در کنار راه اندازی موفق سیستم ارجاع به مردم خدمت رسانی می‌کنند که باید این روحیه جهادی با قوت ادامه یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در روزهای آتی تخت‌های بستری بیشتری به بیماران مبتلا به ویروس کرونا اختصاص پیدا می‌کند، افزود: در گفت و گوی امروز با معاون اول و رئیس دفتر رئیس جمهوری، مسائل و مشکلات استان را مطرح و نیازمندی‌ها را اعلام کردم.

وی با بیان اینکه غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های گیلان با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر تشدید می‌شود، گفت: این مسئله به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است البته چنانچه معدود افرادی که ناگزیر به ورود به استان هستند و دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند، بی تردید دو هفته قرنطینه می‌شوند.

زارع گفت: گیلانیان مردمانی مهمان نواز هستند ولی به واسطه شیوع بیماری کرونا در سراسر استان، در ایام نوروز هیچ مهمانی را نمی‌پذیریم.


ورودی غرب مازندران برای حضور اقامت‌کنندگان بسته شد

نخستین بار استان مازندران به منظور پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا و تامین امنیت مردم مازندران تصمیم به قرنطینه گردشگری استان گرفت و اعلام کرد که مسیرهای زمینی و هوایی ورودی به استان خود را می بندد و امکان پذیرش مسافران را ندارد.

مازندران با ۳۰۱ مبتلای قطعی به ویروس کرونا در شرایط قرمز قرار دارد؛ فقط در شهرستان بابل ۳۰۰ بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند.
اگر به این آمار مسافرپذیری آن از استان تهران را بیفزاییم، شرایط سخت تر می شود زیرا استان تهران با ۱۴۱۳ مبتلای قطعی به این بیماری در صدر استان های درگیر قرار گرفته است.

با این وجود تعداد زیادی از هموطنان از سایر نقاط بویژه پایتخت راهی مازندران شدند و در پشت دروازه های ورودی استان متوقف ماندند.
فرماندار سوادکوه خواستار بازگشت مسافران متوقف شده در ورودی این شهرستان به شهر و دیار محل زندگیشان شده و تاکید کرده است: به هیچ وجه اجازه ورود مسافر و گردشگر را به داخل استان نمی‌دهیم و مقاومت هم بی‌فایده است.

 معاون سیاسی‌ امنیتی استانداری مازندران نیز گفت: ورودی غرب برای حضور اقامت‌کنندگان در این استان بسته شده است.

به گزارش ایسنا، حسین حسن‌نژاد اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، طرح پایش و ارزیابی جدی خودروهای ورودی آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این طرح از ورود خودروهایی که قصد سفر و اقامت در مازندران را دارند، جلوگیری می‌شود.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تردد وسایل نقلیه‌ای که تردد آن‌ها در محورهای استان ضرورت دارد، بلامانع است.

مسیر رامسر به گیلان مسدود شد

علیرضا قدمی در گفت‌وگو با ایسنا از مسدود شدن محور رامسر به گیلان خبر داد و اظهار کرد: با تصمیم شورای تامین استان گیلان و با توجه به شرایط موجود در این استان مسیر رفت و برگشت از رامسر به گیلان مسدود شده است.

وی تصریح کرد: استان گیلان ورودی خود را بست و پلیس راه مازندران نیز در این سمت همکاری لازم را انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راه مازندران خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی مسیر رامسر به گیلان مسدود خواهد بود.

 ورود غیربومیان به مازندران ممنوع!

 مسئولان مازندران از مسافرانی که با وجود هشدارهای قبلی خود را به مبادی ورودی استان رسانده‌اند و منتظر وارد شدن به داخل استان هستند خواسته‌اند تا سفرشان را لغو کرده و به محل زندگیشان بازگردند.

با وجود این که از شب گذشته ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مازندران به منظور پیشگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا و تامین امنیت مردم مازندران تصمیم به قرنطینه گردشگری استان گرفت و ورود مسافر و گردشگری را از راه زمینی و هوایی ممنوع اعلام کرد ، ولی تعداد زیادی از هموطنان از سایر نقاط بویژه پایتخت راهی مازندران شدند و در پشت دروازه های ورودی استان متوقف مانده اند.

نیروهای انتظامی و نظامی هم از بامداد امروز در جاده های مواصلاتی استان مستقر شدند تا به صورت قانونی مانع ورود مسافران به درون استان شوند. با این حال تصاویر و گزارش های به دست آمده از جاده های مازندران نشان می دهد که حجم بسیاری بالایی از مسافران به خصوص از پایتخت کشور بدون توجه به هشدار قبلی و مسدود بودن مسیرهای ورودی مازندران در گذرگاه های استان ایجاد ترافیک کردند.

ورود به مازندارن امکان ندارد

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این باره گفت : مسدود بودن ورود به استان مازندران از پیش در سطح وسیعی اعلام شده است و به هیچ وجه ورود به مازندران امکان پذیر نیست .

حسین حسن نژاد افزود : بسته شدن مبادی ورودی استان برای حفظ سلامتی هم استانی ها و همچنین دیگر هموطنان اتخاذ شده و در حال حاضر شرایط ورود مسافران به درون مازندران وجود ندارد و باید تمامی مسافران به استان ها و شهرهای خود بازگردند.

وی از مردم و گردشگران خواست که در این موضوع با نیروهای انتظامی و نظامی مازندران همکاری کرده و شرایط پیش آمده را درک کنند.

معون سیاسی استاندار مازندران تاکید کرد: مازندران خود به شدت درگیر ویروس کرونا بوده و زیرساخت ها و امکانات استان پاسخگو جمعیت بیشتر نیست.

حسن نژاد اظهار داشت : اولویت زیرساخت های بهداشتی و درمان استان باید به مردم بومی استان اختصاص یابد که در حال حاضر نیز با محدودیت همراه است.

وی افزود : تعطیلی مراکز اداری و آموزشی کشور به دلیل حضور مردم در خانه های خود بوده و نباید این مساله زمینه مسافرت و گردشگری تلقی شود.

معاون استاندار مازندران گفت : در حال حاضر به فرمانداران شهرستان های مرزی استان ابلاغ شد تا با مسافران با احترام گفت و گو کرده و آنها را نسبت به شرایط موجود متقاعد کنند.

حسن نژاد بار دیگر تاکید کرد : در شراط کنونی هیچ امکانی برای حضور مسافران و گردشگران به هر شکل ممکن به مازندران وجود ندارد و استثنایی نیز برای هیچکس قائل نخواهیم شد.

به گزارش ایرنا، وی افزود : تمامی جاده های مازندران از سمت جنوب ، غرب و شرق بر روی ورود مسافران بسته بوده و تصور نشود با تغییر جاده شرایط تفاوت خواهد کرد.

قرارگاه پدافند زیستی مازندران شامگاه دیروز ابتدا جاده ورودی به استان گیلان را بست و سپس ای مصوبه را به سایر جاده های استان سرایت داد.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونا تاکنون در این استان ۱۵ قربانی گرفت و ابتلای ۱۲۱ نفر دیگر هم در این استان به کرونا تایید شده است. در حال حاضر ۶۰۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های مازندران بستری هستند.

استان فارس

تعطیلی مراکز گردشگری، رفاهی و اقامتی دیگر اقدامی است که استان ها برای کاستن از سفر هموطنان در پیش گرفته اند؛ برای نمونه استان فارس که ۸۱ مبتلای قطعی و ۲ فوتی ناشی از ویروس کرونا دارد، تصمیم گرفت به منظور پیشگیری و مقابله با این ویروس تمام اماکن گردشگری، تاریخی و اقامتی استان را تا اطلاع ثانوی تعطیل کند و بنابراین این استان حتی در نوروز هم امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد.


به گفته معاون استاندار فارس هرگونه فعالیت گردشگری در استان فارس ممنوع است و هیچ کدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ ها، ویلاها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.
هتل ها، مهمان پذیرها، مدارس و مسافرخانه ها و سایر اماکن نیز تعطیل است، همچنین تمامی فعالیت ها و برنامه ریزی های آژانس های مسافرتی، دفاتر گردشگری و خدمات توریستی تعطیل خواهد بود و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت، برخورد قانونی صورت می گیرد.
بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها هم ملزم شده اند از دایر شدن کمپ و چادر جلوگیری کنند.

در کنار آن کنترل مسافران در ورودی استان و شهر شیراز نیز در دستور کار قرار گرفته و بازرسان و ناظران دانشگاه علوم پزشکی استان در تمام ورودی های استان مستقر هستند تا افراد مشکوک را قرنطینه کنند.

استان ایلام

در استان ایلام، مسوولان در روزهای اخیر اعلام کرده اند که برنامه کنترل و مهار مبادی ورودی را دارند؛ یکی از این مصوبه ها کنترل و تست تمام مسافرانی است که از ورودی های پنجگانه ایلام قصد ورود به استان را دارند. امسال بر خلاف سال های گذشته استاندار ایلام اعلام کرده پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در این استان ممنوع است.
در استان های هرمزگان و بوشهر نیز ممنوعیت پذیرش مسافران و گردشگران تا اطلاع ثانوی برقرار شده است و در چابهار نیز تمام مراکز اقامتی تعطیل شده اند.

مشهد

 رییس پلیس راهنمایی رانندگی بینالود گفت: محدودیت و ممنوعیت تردد از مشهد به سمت طرقبه - شاندیز دقایقی قبل آغاز شد.

سرهنگ سلیمان ایزدی افزود: با توجه به افزایش تردد در مسیر طرقبه - شاندیز و با توجه به تلاش همگان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم بر آن شد این محدودیت اعمال و تا اطلاع ثانوی برقرار باشد.

وی اضافه کرد: بر این اساس مسیر شاندیز از ورودی مشهد به ابتدای بلوار فرمانیه شاندیز و همچنین ورودی شاندیز از قسمت پل خلیج‌فارس مسدود شد.
رییس پلیس راهنمایی رانندگی بینالود گفت: مسیر مشهد- شاندیز به سمت رودخانه چهل‌بازه نیز مسدود شده‌ است.

ایزدی افزود: مسیر مشهد- طرقبه از ابتدای ورودی طرقبه و از محدوده قطارشهری نیز مسدود شده و از تردد جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی رستورانها، تالارها و فروشگاه‌ها در شهرستان طرقبه- شاندیز به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند ادامه داد: اگر مردم در تردد رعایت نکنند و درخواست تردد به سمت این شهرستان ادامه داشته باشد محدودیت‌ها را بیشتر و از محدوده پل پرتویی اعمال خواهد شد.
شهرستان ۷۰ هزار نفری بینالود (طرقبه - شاندیز)  از غرب به مشهد چسبیده و علاوه بر ۲۰ روستای ییلاقی، دو شهر گردشگرپذیر طرقبه و شاندیز را به ترتیب با ۲۲ هزار و ۱۸ هزار نفر جمعیت در خود جای داده است.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون  آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در  خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.

مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا در این استان را از دو روز گذشته می دانند و اعلام کرده اند که مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

اعمال محدودیت در مبادی ورودی استان خراسان رضوی

خراسان رضوی اطلاعیه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان ‌رضوی، درباره اعمال محدودیت در مبادی ورودی و عدم پذیرایی از مسافران در ایام تعطیلات نوروز صادر شد.

 در این اطلاعیه آمده است: طبق مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا خراسان ‌رضوی، با توجه به شرایط ویژه استان در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، بدین ‌وسیله به اطلاع هموطنان عزیزی که به هر نحوی قصد عزیمت و اسکان در استان خراسان‌رضوی را دارند، می‌رساند؛

از هم‌اکنون تا پایان ایام تعطیلات نوروزی، این استان پذیرای میهمانان نبوده و هیچگونه سرویس‌دهی در مراکز اسکان موقت نظیر مدارس، کمپ‌ها و... صورت نخواهد پذیرفت. لازم به ذکر است که محدودیت‌های ترددی هم در مبادی ورودی استان اعمال می‌گردد.

یزد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از مردم دیگر استانها خواست یزد را بعنوان مقصد سفر انتخاب نکنند چون هیچ اقامتگاه و هتل و مهمانپذیری، حق پذیرش مسافر ندارد.

احمد ترحمی گفت: این تصمیم با توجه به وضعیت بحرانی استان یزد در شیوع بیماری کرونا و نگرانی شدید از تشدید این وضعیت اتخاذ شده است.

وی افزود: کلیه این اماکن از پذیرایی و اسکان و اقامت مسافرین معذور و تمام اماکن تاریخی، موزه ها و کمپ های گردشگری، تعطیل و مراکز اقامتی، هتل ها، مهمانسراها، مهمان پذبرها و کمپ های گردشگری از پذیرش و اسکان مسافرین معذور هستد.

به گفته وی امکان اقامت در بومگردی های سنتی و خانه های مسافر و سوییت های شخصی نیز به هیچ وجه مقدور نمی باشد از این رو استان یزد را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنید .

ترحمی تاکید کرد: به پلیس راه نیز دستور داده شده محدودیت های ترددی در مسیرهای ورودی به استان یزد اعمال نماید.

عدم ورود مسافران غیربومی و کنترل ورودی های استان از خواسته های مردم یزد از مسوولان است.

یزد مسافر نمی پذیرد

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد ضمن اعلام معذوریت این استان از پذیرش مسافران، از هموطنان خواست تا استان یزد را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند.

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد با صدور اطلاعیه شماره ۳۵ اعلام کرد: به اطلاع همه هم‌وطنان و همشهریان یزدی مقیم سایر استان‌ها می‌رساند بنا به تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، به دلیل وضعیت بحرانی استان یزد در شیوع بیماری کرونا و نگرانی مدیران استان از تشدید این وضعیت، استان یزد با اعلام شرایط اضطراری از پذیرایی، ‌اسکان و اقامت مسافرین معذور است.

براساس این اطلاعیه، همه اماکن تاریخی، موزه ها، اماکن گردشی تعطیل هستند، مراکز اقامتی، هتل ها، مهمانسراها، مهمانپذیرها و کمپ‌های گردشگری از پذیرش مسافرین معذور می باشند و امکان اقامت در بوم‌گردی های سنتی و خانه های مسافر نیز مقدور نیست.

همچنین درخواست شده است که هم‌وطنان عزیز به هیچ وجه استان یزد را به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنند و در مبادی ورودی استان نیز تیم های بهداشتی و غربالگری مستقر هستند و از ورود مسافرانی که کوچک‌ترین علائم بیماری داشته باشند، جلوگیری می‌شود.

بر همین اساس به پلیس راه استان نیز دستور داده شده ‌است محدودیت‌های ترددی در مسیرهای ورودی به استان اعمال کنند.

این ستاد ابراز امیدواری کرده است که مردم استان و شهر میراث جهانی یزد که از دیرباز به مهمان نوازی شهره بوده اند، پس از کنترل این بیماری در فصل تابستان با آغوش باز پذیرای گردشگران و هم‌وطنان عزیز خواهند بود.

در پایان این اطلعیه نیز آمده است؛ امیدواریم با ماندن در منازل که در حال حاضر امن ترین مکان به شمار می آید، به قطع زنجیره شیوع بیماری کمک کنیم و با همدلی و عزم ملی کرونا را شکست دهیم.
خودروهای غیربومی از هراز و چالش بازگردانده می شوند

سرهنگ رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا اعلام کرد: خودروهای غیر بومی در محورهای هراز، فیروزکوه، چالوس، قزوینرشت، اردبیلآستارا و رامسر_چابکسر  بازگردانده می شوند.
مسیرهای سمنان به استان‌های شمالی مسدود شد

 رییس پلیس راه استان سمنان گفت: تمام مسیرهای منتهی به استان‌های شمالی مازندران و گلستان به علت شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی مسدود است.

سرهنگ تقی کبیری افزود: به علت شیوع ویروس کرونا، مسیرهای منتهی به استان مازندران شامل شهمیرزاد به کیاسر، سمنان به فیروزکوه و دامغان به گلوگاه مسدود شده است.

وی بیان کرد: محورهای منتهی به استان گلستان از شهرستان شاهرود نیز به همین علت بسته شد.

رییس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: غیربومیان اجازه هیچ گونه عبور و مروری بین استان سمنان و استان‌های مازندران و گلستان را ندارند و تنها بومیان استان‌های یاد شده اجازه تردد در مسیر را به سمت استانشان دارند.

وی تاکید کرد: این تصمیم برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی هم استانی‌ها و همچنین خود مسافران و گردشگران اتخاذ شده است.
کرمان هم مسافر نمی پذیرد

کرمان
مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی گفت: با توجه به مصوبات قبلی ورودی‌های استان کرمان کنترل می‌شود و افراد مشکوک تحت نظر علوم پزشکی در قرنطینه قرار خواهند گرفت ضمن آنکه تاکید می شود استان کرمان شرایط پذیرش مهمانان نوروزی را نخواهد داشت

دکتر "عباس تقی‌زاده" ظهر امروز جمعه ۱۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش از ظهر امروز با دستور استاندار کرمان همه فرمانداران و مدیران اجرایی استان نسبت به گندزدایی ادارات باید اقدام کنند.

وی در خصوص مصوبات روز گذشته ستاد مقابله با کرونا ویروس عنوان کرد: هیچ استانداری بدون اجازه وزارت کشور و بدون هماهنگی با وزارت کشور نمی تواند اقدامی نسبت به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و ادارات سطح استان را داشته باشد لذا ما تابع تصمیمات وزارت کشور هستیم و تا این لحظه شنبه ادارات استان کرمان طبق روال هفته گذشته خواهد بود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی درباره سایر مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا ادامه داد: مرکز تعویض پلاک متعلق به نیروی انتظامی فردا (شنبه)، یکشنبه و دوشنبه تعطیل خواهند بود و برای وضعیت کاری این مرکز از روز سه شنبه نیز تصمیم گیری خواهد شد ضمن آنکه کلیه تالارهای سطح استان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود و برگزاری هر نوع اجتماعی، مراسم عقد و عروسی، ترحیم و ... ممنوع می‌باشد ضمن آنکه بازرسی از این اماکن نیز به صورت مرتب توسط بازرسان صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در این ستاد مقرر شد شهرداری کرمان برای تدفین افراد کرونا اقداماتی طبق پروتکل های بهداشتی انجام دهد، تصریح کرد: همچنین در این ستاد مقرر شد اتحادیه صنف لوازم پزشکی نیاز استان کرمان به اقلام بهداشتی را از سایر نقاط کشور تامین کند.

تقی زاده درباره کنترل ورودی های استان کرمان نیز بیان کرد: با توجه به مصوبات قبلی ورودی‌های استان کرمان کنترل می‌شود و افراد مشکوک تحت نظر علوم پزشکی در قرنطینه قرار خواهند گرفت ضمن آنکه تاکید می شود استان کرمان شرایط پذیرش مهمانان نوروزی را نخواهد داشت و مراکز اقامتی نیز برای مهمانان نوروزی در استان کرمان نخواهیم داشت و از مردم می خواهیم افرادی که تبلیغات مراکز بوم گردی را می بینند حتما به ما اطلاع داده تا به آنها تذکرات لازم داده می‌شود.

مشاور استاندار کرمان در امور رسانه و روابط عمومی با بیان این مطلب که مردم استان کرمان به مهمان‌نوازی شهره هستند، اما در شرایط کنونی امکان پذیرش مسافر را نداریم عنوان کرد: طبق مصوبات صورت گرفته، مهمانان نوروزی از مبادی استان درخواست بازگشت آنها را خواهیم داشت و امکان ورود مهمانان نوروزی به استان کرمان وجود ندارد و این اقدامات در راستای تامین امنیت سلامتی مردم استان کرمان خواهد بود.
نظرات بینندگان