کد خبر: ۱۳۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
به مناسبت سالگرد تاسیس کانون های مساجد:

کسب 5 رتبه برتر کشوری توسط کانون های فرهنگی مساجد فارس

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: پنج کانون از کانون های مساجد استان در رویداد ملی «فهما» با کسب مقام های برتر و شایسته تقدیر در رشته های مختلف خوش درخشیدند.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس  با اشاره به روز  18 اسفندماه؛ مصادف با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: هر سال به این مناسبت برنامه های ویژه ای نیز اجرا می شد که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا این برنامه هایی شامل همایش های بزرگداشت و مراسم سخنرانی لغو و تجلیل از برگزیدگان نیز به تعویق افتاده است که متعاقبا اعلام می شود.

حجت الاسلام امیدی با بیان اینکه کانون های مساجد استان در رویداد ملی «فهما» با ثبت فعالیت ها در سامانه «بچه های مسجد» خوش درخشیدند، افزود: 28 کانون فرهنگی هنری از استان فارس به مرحله ارزیابی کشوری راه پیدا کرده بودند که بر اساس نظر هیئت داوران پنج کانون در این بخش توانستند به مقام های اول، دوم و شایسته تقدیر دست پیدا کنند.

وی  از کسب رتبه کشوری توسط کانون های استان فارس خبر داد و افزود: کانون فرهنگی هنری «آرمانشهر مهدوی» مسجد «مجتمع امام خامنه ای (مدظله العالی)» شیراز به مدیریت حجت الاسلام «غلامرضا عبداللهی خوب» توانست در رشته اوقات فراغت مقام نخست کشوری را از آن خود کند و کانون فرهنگی هنری «سیدالشهدا (ع)» مسجد «جامع شهدا» شهرستان کازرون به مدیریت «سیدهادی نیکبخت زاده» در رشته کتاب و کتابخوانی توانست مقام دوم کشور را کسب کند.

مدیر ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با بیان اینکه سه کانون نیز در بین کانن های مساجد کشور شایسته تقدیر شناخته شدند، گفت: از بین 97 کانون شایسته تقدیر در کشور، کانون فرهنگی هنری «فدائیان ولایت» مسجد «امام رضا (ع)» شهرستان اقلید به مدیریت «محمد زرین کلاه» در رشته ترویج فرهنگ اقامه نماز، کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» مسجد «الزهرا (س)» روستای سیف آباد شهرستان کازرون به مدیریت «محمدجعفر شفیعی» در رشته ساماندهی و شبکه ساز و کانون فرهنگی هنری «شهید رجایی» مسجد «حاج قنبر نیاکان» شهرستان کازرون به مدیریت «محمدرضا بشارتی» نیز در رشته فیلم شایسته تقدیر شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 236 کانون فرهنگی هنری استان فارس در این رویداد ملی شرکت کرده اند، گفت: در قالب این طرح 28 هزار و 789 فعالیت را در سامانه «بچه های مسجد» به ثبت رساندند.

حجت الاسلام امیدی همچنین گفت: با توجه به ابلاغ و دستور اكيد حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ارزانی، رئيس محترم ستاد هماهنگي كانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد كشور و در پي شيوع ويروس كرونا در كشور و همچنين توصيه‌ هاي جدي بهداشتي در شرايط كنوني و ضرورت پيشگيري مناسب از خطر ابتلا به بيماري، تمام برنامه‌ هاي فرهنگي و هنري در كانون‌ هاي فرهنگي هنري مساجد سراسر كشور تا 23 اسفند تعطيل است. بديهي است، پس از بهبود اين شرايط برنامه‌ ها از سر گرفته مي‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: همه موارد اطلاع رسانی ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس از طریق سایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس به نشانی www.farsmasajed.ir و کانال های این ستادهماهنگی در پیام رسان های سروش به نشانی https://sapp.ir/farsmasajed و گپ به نشانی https://gap.im/Fahma_fars اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان