کد خبر: ۱۳۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
رئیس کل دادگستری فارس با تأکید بر آگاهی بخشی تخصصی بیان کرد:

اطلاع رسانی ها در خصوص بیماری کرونا نباید باعث ایجاد فضای یاس و نا امیدی در جامعه شود

رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس که با محوریت موضوع شیوع بیماری کرونا در استان برگزار شد بر هوشیاری مردم در برابر تضعیف معنوی جامعه تأکید کرد.
 به گزارش شیرازه؛ حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه همطراز با تأمین سلامت جسمی مردم سلامت معنوی مرم نیز از اهمیت خاصی برخوردار است اظهار امیدواری کرد: با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام و همچنین همت و تلاش مسئولین و مشارکت مردم  می توانیم بر موضوع فائق بیایم .

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در ادامه در جمع مسئولین استان با اشاره به تهدیدات ویروس کرونا برای استان گفت: پرهیز از پراکندگی در تصمیمات و همچنین وجود مدیریت واحد در این حوزه می تواند انسجام در مقابله با خطرات و آسیب ها را به حداقل برساند.

 رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به نقش آموزش و اطلاع رسانی ، آگاهی بخشی رسانه ها نسبت به این بیماری را بسیار مهم خواند و ضمن تقدیر از حوزه های مختلف خبری و رسانه ای و همچنین رسانه ملی و فعالان فضای مجازی گفت: اطلاع رسانی ها در این حوزه باید با ظرافت و بسیار تخصصی انجام شود چرا که ضمن آگاهی بخشی و بیان واقعیات نباید فضای یاس و نا امیدی حاکم شود .

وی متذکر شد کلیه فایل ها و اطلاعاتی که در این خصوص در فضای مجازی رد و بدل می شود باید مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی و مراجع صاحب نظر در این حوزه باشد و الا باعث ایجاد انحراف ذهنی و ایجاد ترس در مردم می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر برخورد قاطع دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دادستان های حوزه های قضایی سراسر استان با منتشر کنندگان اخبار و اطلاعات نا صحیح در فضای مجازی تأکید کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین در خصوص جلوگیری از تردد ها بیان داشت: در این خصوص مراجع قانونی باید تصمیم گیری نمایند و اظهار نظرات غیر کارشناسی تنها به امنیت روانی جامعه لطمه وارد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همواره از ابتدای پذیرش مسئولیت به خدمت رسانی قضات و کارکنان در مجموعه قضایی استان به صورت جهادی و به سبک و روش دهه اول انقلاب تأکید  دارد گفت: همانگونه که کارد درمان و پزشکی در خط مقدم خدمت به جامعه با تمام توان حضور دارند باید ما نیز به عنوان پشتیبان آنان با عزم و اراده به خدمت رسانی خود ادامه دهیم اما این امر باید با رعایت کامل دستورات پزشکی و اصول بهداشتی انجام پذیرد.

و در ادامه از مراجعان به دستگاه قضایی خواست با توجه به اینکه مجموعه قضایی از جمله مراکز و سازمان های پرتردد در استان است، مردم از مراجعات غیر ضروری پرهیز نمایند و اموراتی از جمله مطالبات ، پرونده های خانواده و سایر امور مشابه و غیر ضروری را به زمان دیگری و پس از فروکش کردن خطرات ناشی از اپیدمی ویروس کرونا موکول نمایند.

گقتنی است در این نشست همچنین موضوعات دیگری از جمله تمهیدات امنیتی مربوط به چهارشنبه پایان سال و همچنین جلوگیری از سوء استفاده متصرفان اراضی در ایام نوروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
نظرات بینندگان