کد خبر: ۱۳۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸

۱۸ پرونده تخلف در زمینه ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی در استان فارس تشکیل شد

معاون بازرسی سازمان صنعت فارس گفت: ۶ پرونده گرانفروشی دستکش، ۳ پرونده گرانفروشی الکل صنعتی، ۳ پرونده گرانفروشی ماسک، یک پرونده گرانفروشی دستمال مرطوب، ۳ پرونده گرانفروشی ژل ضدعفونی‌کننده و ۲ پرونده گرانفروشی پد الکلی در استان تشکیل شد.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، محمدابراهیم صداقت اظهار داشت: سلامت مردم خط قرمز همه نهادهای نظارتی است و متخلفانی که این خط قرمز را رعایت نکنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی خطاب به افرادی که به صورت عمده نسبت به نگهداری این نوع اقلام اقدام کرده و یا می‌کنند گفت: این افراد باید خیلی سریع به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مراجعه و نسبت به اعلام موجودی کالاهایشان اقدام کنند در غیراین صورت به عنوان محتکر با آنان برخورد و کالای آنها توقیف خواهد شد.

صداقت به ارائه آماری از بازرسی‌های انجام شده از ابتدای اسفند 98 پرداخت و گفت: در مبحث کرونا بازرسی از نحوه توزیع کالاهایی مانند دستکش، الکل صنعتی، ماسک، کلیه لوازم پزشکی، دستمال مرطوب، ژل ضدعفونی کننده و پد الکلی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس افزود: در بازرسی‌های به عمل آمده از نحوه توزیع اقلام ذکر شده تاکنون 6 پرونده تخلف گرانفروشی دستکش به ارزش بیش از 99 میلیون ریال، 3 پرونده تخلف گرانفروشی الکل صنعتی به ارزش بیش از 61 میلیون ریال، 3 پرونده تخلف گرانفروشی ماسک به ارزش 10 میلیون ریال، یک پرونده تخلف گرانفروشی دستمال مرطوب به ارزش بیش از 9 میلیون ریال، 3 پرونده تخلف گرانفروشی ژل ضدعفونی‌کننده به ارزش 405 میلیون ریال و 2 پرونده تخلف گرانفروشی پد الکلی به ارزش بیش از 54 میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای صدور رای ارسال شده است.

صداقت گفت: به طور کلی در مدت زمان یاد شده 892 بازرسی از لوازم پزشکی، عطاری‌ها و واحدهای صنفی میوه و تره بار به عمل آمده که 172 واحد متخلف شناسایی و برای آنها پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و 298 میلیون ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گفته وی از 172 پرونده تخلف، 136 پرونده مربوط به صنف میوه و تره بار با تخلف بیش از 639 میلیون ریال، 25 پرونده تخلف به ارزش بیش از 640 میلیون ریال مربوط به فروشندگان لوازم پزشکی و 11 پرونده به ارزش 17 میلیون ریال مربوط به عطاری‌ها بوده است.

صداقت از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن 124 (ستاد خبری سازمان صمت فارس) اطلاع دهند.

تسنیم
نظرات بینندگان