کد خبر: ۱۳۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس:

قرنطینه‌ شهرهای فارس نیاز به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دارد/ تشدید کنترل مبادی ورودی استان فارس

رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه‌ برای مقابله با شیوع و غلبه بر بیماری کرونا است که انتظار داریم مدنظر همگان قرار گیرد.
به گزارش شیرازه؛ عبدالرضا قاسم‌پور افزود: در شرایط فعلی نباید با اظهارات نسنجیده و انتشار تصاویر و کلیپ در فضای مجازی، جامعه را ملتهب کرد، در فضای احساسی نباید اظهارنظری صورت بگیرد که باعث نگرانی بیشتر جامعه شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس از مردم خواست از دامن زدن به شایعات خودداری کنند و ادامه داد: رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه‌ برای مقابله با شیوع و غلبه بر بیماری کرونا است که انتظار داریم مدنظر همگان قرار گیرد.
قاسم پور همچنین با اشاره به تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برای کنترل مبادی ورودی استان فارس و شهر شیراز بیان کرد: این اقدام با حضور تیم‌های غربالگری و نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، پلیس راه و جمعیت هلال احمر در دست اجرا است و در قالب آن افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه خواهند شد.

بستن غیرقانونی جاده‌ها جرم است
وی افزود: بستن جاده‌ها در هر شرایطی به صورت غیرقانونی توسط افراد غیر مسوول جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیرد قانونی است بنابراین انتظار می‌رود از اقدامات مخل نظم و امنیت عمومی خودداری شود.

تصمیم‌گیری لازم برای سلامت مردم در ستاد مدیریت بیماری کرونا
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به جلسات مستمر و روزانه این ستاد گفت: هر تصمیمی که برای سلامت مردم لازم باشد، در ستاد مدیریت بیماری کرونا در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.
قاسم‌پور بیان کرد: از زمان اعلام نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در کشور تاکنون تدابیر پیشگیرانه و اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف در بحث مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به تصمیم‌های اتخاذ شده در عرصه‌های بهداشت و درمان، افزایش تولید ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده و افزایش تولید الکل، نظارت بر روند توزیع کالاهای بهداشتی و نظارت بر قیمت‌ها، آموزش و اطلاع رسانی به مردم، ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی، برخورد با محتکران و گران فروشان، ابلاغ دستورالعمل به دستگاه‌های اجرایی برای رعایت سلامت کارکنان و ارباب رجوع و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز عمومی اشاره کرد.
وی ادامه داد: سلامت مردم دغدغه اول استاندار و سایر مسوولان استان است و همه تلاش و اهتمام خود را بکار گرفته‌اند.

معاون استاندار فارس با تشکر از تلاش‌های پزشکان، پرستاران، دانشجویان و کادر بهداشت و درمان استان، گفت: با همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف در سطح استان، اقداماتی خوبی در بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سطح استان صورت گرفته و همه دست به دست هم دادند برای اینکه بتوانیم هرچه زودتر بر این بیماری غلبه کنیم و این ویروس در سطح استان و کشور ریشه‌کن شود.
قاسم‌پور همچنین از تمام سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و همه دلسوزان و بزرگانی که به صورت داوطلبانه در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

وی بیان کرد: در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تصمیم‌های خوبی در مورد نظارت بیشتر بر جایگاه فروش مواد نفتی، نانوایی‌ها، فرودگاه، پایانه‌های حمل و نقل مسافر، مسافران ورودی و خروجی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و سایر صنوف، با حضور مدیران مربوطه اتحاذ شد.
وی با بیان اینکه اماکن باستانی، مراکز اقامتی و تفریحی و جاذبه‌های گردشگری استان که پیش از این تعطیلی آنان اعلام شده بود، تعطیل شده‌اند، تاکید کرد: مسافران نوروزی برای حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنان به استان فارس سفر نکنند و سفر خود را به بعد از کرونا موکول کنند و ما پس از ریشه‌کن شدن این بیماری میزبان آنان خواهیم بود.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه هیچ مکانی برای اقامت و پذیرایی از مسافران در شهر شیراز و استان فارس مهیا نیست، از مردم خواست از دعوت دوستان یا خویشاوندان خود برای سفر به استان تا عادی شدن شرایط و ریشه کنی ویروس کرونا خودداری کنند.
قاسم پور افزود: در ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برابر واقعیات بهترین تصمیم‌ها برای پیشگیری از شیوع و مقابله با این ویروس و حفظ سلامتی مردم اتخاذ می‌شود و از نظرات و پیشنهادهای عموم مردم، نخبگان و دلسوزان برای پیشگیری و مقابله استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده و تولید الکل با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و تغییرخط تولید برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در دست افزایش است و هر روز توزیع اقلام بهداشتی روند بهتری پیدا می‌کند.

معاون استاندار فارس همچنین در رابطه با آموزش دانش‌آموزان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس با پیگیری‌های انجام شده توسط کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت بیماری کرونا با محوریت اداره‌کل آموزش و پرورش استان، کلاس‌های درسی دانش‌آموزان با بهره‌گیری از فضای مجازی راه‌اندازی شده است ضمن اینکه از طریق صدا و سیما نیز آموزش‌های لازم ارایه می‌شود.
قاسم پور در ادامه عبور از شرایط فعلی را نیازمند همدلی، همراهی و مشارکت مردم دانست و گفت: شهرداران و دهیاران در سراسر استان فعال شده‌اند و معابر و اماکن عمومی شهر و روستا روزانه ضدعفونی می‌شوند.
وی ادامه داد: کرونا خطرناک است و باید جدی گرفته شود اما اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به توصیه‌های مسوولان بهداشتی عمل کنند، قطعا هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن می‌شود.
پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس

برچسب ها: فارس ، بهداشت ، شایعات
نظرات بینندگان