کد خبر: ۱۳۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۲ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
رئیس کل دادگستری فارس:

تعهد و تخصص، دو عامل مهم و ضروری برای قاضی در قضاوت است

حجت الاسلام موسوی گفت: هر گاه قاضی در قضاوت های خود بر اساس کتاب خدا و موازین شرع اسلام و تازه های علم حقوق عمل نماید قطعاَ احقاق حق و اجرای عدالت به درستی صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش شیرازه، مراسم تقسیم ۲۵ تن از کارآموزان قضایی دوره ۲۲ فارس به صورت ویدئو کنفرانس در دادگستری کل استان فارس انجام شد.

دکتر سیدعلیرضا میرشریفی، رئیس امور اداری و استخدامی قضات قوه قضاییه که به جهت جلوگیری از تجمعات غیرضروری از طریق ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور یافت، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دادگستری استان فارس در امر برگزاری دوره های کارآموزی قضایی گفت: واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس همواره تأمین کننده بخش قابل توجهی از نیازمندی کادر قضایی فارس و کشور بوده است.

وی ضمن تبریک به آموزان قضایی که موفق به اتمام دوره کارآموزی خود شده اند برای انان در امر خطیر قضا آرزوی توفیق نمود.

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس نیز پس از انجام مراسم تقسیم و تحلیف مطالبی پیرامون امر خطیر و حساس قضا و نیز اهمیت این منصب با استناد به آیات، روایات و احادیث بیان و تشرح کرد: تعهد و تخصص، دو عامل مهم و ضروری برای قاضی در امر خطیر قضاوت است و هر گاه قاضی در قضاوت های خود بر اساس کتاب خدا و موازین شرع اسلام و تازه های علم حقوق عمل نماید قطعاَ احقاق حق و اجرای عدالت به درستی صورت خواهد پذیرفت.

وی با بیان این مطلب که قضاوت شأن انبیاء و اوصیاء الهی و مجتهدان جامع شرایط می باشد، قضات امروز جامعه را قاضی مأذون دانست و به قضات جوان توصیه کرد ضمن بهره مندی از تجارب همکاران قضایی مجرب استان، هیچگاه از مطالعه، پرسش و به روز کردن اطلاعات خود غافل نشوند.

در ادامه این مراسم ارسلان اشرافی معاون منابع انسانی دادگستری استان فارس نیز با بیان اینکه واحد آموزش کارآموزان قضایی فارس با استفاده از قریب سی تن از اساتید مجرب که اغلب از قضات عالی رتبه دادگستری استان فارس و نیز اساتید صاحب نظر دانشگاه‌های شیراز می باشند موفق شده که تا کنون ششصد کارآموز قضایی را آموزش و به دستگاه قضایی کشور وارد نماید، اظهار داشت: دوره ۲۳ کارآموزی قضایی فارس در تاریخ ۱۵ دیماه سال گذشته آغاز و امروز در اسفندماه سال جاری با انجام مراسم تقسیم و تحلیف به پایان رسید.

به گزارش شیرازه، در این مراسم از محمدرضا تصدیقی به عنوان نفر اول کارآموزان قضایی دوره ۲۲ فارس توسط رئیس کل دادگستری فارس تقدیر شد.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان