کد خبر: ۱۳۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
منتخبین مردم شیراز و زرقان، پیگیر حل مشکلات این حوزه انتخابیه؛

بررسی مشکل آب مناطقی از شیراز با حضور ابراهیم عزیزی

مشکل آب مناطق کربال، بندامیر و رحمت آباد با حضور ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم بررسی شد.

به گزارش شیرازه، منتخبین مردم شیراز و زرقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مدتی است فعالیت های خود را برای رفع مشکلات مردم این حوزه انتخابیه آغاز کرده اند. در همین راستا، شب گذشته، در پی درخواست و اعتراض مردم در خصوص مشکلات آب کشاورزی مناطق کربال، رحمت آباد و بند امیر با حضور ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم و در دیدار چهره به چهره با اهالی این مناطق، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

*کشاورزان خواستار برداشت عادلانه از منابع آب هستند

در این نشست که مهندس حمیدرضا دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس و نمایندگان اهالی مناطق کربال، رحمت آباد و بند امیر نیز حضور داشتند، ابراهیم عزیزی ضمن طرح مشکلات موجود، خواستار تسریع و اهتمام بیشتر مسوولان در حل این مشکلات شد.

وی اظهار داشت: همیشه این گله مندی وجود داشته که مردم مناطق پایین دست از امتیازات آب محروم بوده یا به شکل عادلانه از آب برخوردار نبوده اند که در حال حاضر نیز گله اهالی منطقه همین است.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم افزود: امروز بحث بر سر نبودن یا کم بودن آب نیست؛ بلکه بحث این است که اگر کم است برای همه باشد و اگر قرار است آب رهاسازی شود، همه به تساوی و مبتنی بر یک فرمول عادلانه از آن برداشت کنند.

عزیزی در پاسخ به ادعای اهالی مناطق مذکور مبنی بر اینکه «افرادی بدون ضابطه و به صورت غیر قانونی از منابع آب برداشت کرده و نظارتی نیز بر این موضوع وجود ندارد»، تاکید کرد: حتما لازم است که مسوولان ارشد استان به این موضوع مهم ورود کنند.

وی تأکید کرد: لازم است برای موضوع فوق، مسئولین مرتبط با بررسی دقیق و شنیدن صدای مردم، مشکل را حل کرده تا سهم مناطق پایین دست حفظ شود.

منتخب مردم شیراز و زرقان همچنین گفت: شاید لازم باشد برای جلوگیری از کسانی که بی ضابطه و غیرقانونی از منابع آب استفاده می کنند، از راه های قانونی و مناسب استفاده کرد.

عزیزی تصریح کرد: اگر در احقاق حق مردم، هریک از مسئولین که در این خصوص وظایفی دارند سرباز زنند، معلوم است که منطقه با لشکری از «آب برهای بدون ضابطه» مواجه می شود که حق دیگران را پایمال می کنند و این سزاوار مردم نیست.

وی افزود: در این شرایط یعنی آب را رها کردیم، چون امکان مدیریت و کنترل کسانی که آب را بدون ضابطه می برند، نداریم؛ در نتیجه وضعیت فعلی به وجود آمده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان