کد خبر: ۱۳۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
جانشین استاندار فارس خبر داد؛

کنترل شدید مبادی ورودی، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری فارس

جانشین استاندار فارس از کنترل شدید مبادی ورودی، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری فارس خبر داد.
 عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس اظهار کرد: تمام محور‌های مواصلاتی فارس به خصوص مبادی ورودی از سمت شمال استان و چهار محور شیراز- سپیدان، شیراز - فسا، شیراز - بوشهر و شیراز – اصفهان، همچنین مبادی ورودی ۳۶ شهرستان استان، ورودی و خروجی فرودگاه‌های شیراز، لارستان، لامرد و جهرم و تمام پایانه‌های مسافربری با دقت در حال کنترل است.

او ادامه داد: بازرسان و عوامل بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری سایر دستگاه‌های مختلف روند ورود و خروج شهر‌های مختلف استان را رصد و افراد مشکوک قرنطینه می‌شوند.

مسئولان، احساسی و تبلیغاتی سخن نگویند

قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین با تاکید بر اینکه در این شرایط مسئولان نباید احساسی و تبلیغاتی سخن بگویند، گفت: نباید جو جامعه ملتهب و برای مردم توقع ایجاد شود، حرفی زده نشود که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد.

او با بیان اینکه نمی‌توان زندگی مردم را تعطیل کرد، افزود: اینکه بگوییم کارخانه ها، شرکت‌ها و راه‌ها بسته شود و هیچ اتوبوس و خودرویی وارد شهر نشود، به معنای توقف همه حرکت‌ها و تولید و تحرک مردم است و باعث تعطیل شدن و نابودی زندگی مردم می‌شود که به هیچ وجه امکان انجام آن وجود ندارد.

قاسم پور با تاکید بر اینکه سلامت مردم دغدغه همه ماست، بیان کرد: هر تصمیمی که برای سلامت مردم لازم بوده در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به ریاست استاندار فارس گرفته شده و از این به بعد نیز بنا بر توقعات منطقی مردم، این ستاد پاسخگوی مطالبات قانونی و منطقی مردم خواهد بود.

با اقدامات غیرقانونی در تامین محل اسکان مسافران برخورد می‌شود

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین با تاکید بر اینکه هیچ محل و مرکزی برای اسکان و پذیرایی از میهمانان نوروزی در استان پیش‌بینی نشده است، تصریح کرد: تمام اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری استان تعطیل است و با کسانی که زمینه اقامت میهمانان را به صورت غیرقانونی از طریق منزل مبله و یا به طریق دیگری فراهم کنند، برخورد می‌شود.

موافقت ستاد مدیریت بیماری کرونا با تعطیلی صنوف

قاسم پور افزود: با توجه به موافقت اتحادیه‌های صنفی با محدودیت سازی و تعطیلی صنوف، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز این موضوع را بررسی و در جهت حفظ سلامت شهروندان با آن موافقت کرده است.

ادامه پیگیری‌ها در مورد افزایش تولید الکل، ماسک و مواد ضدعفونی

او همچنین با اشاره به برخی کمبود‌ها در زمینه تولید مواد ضدعفونی در استان فارس گفت: دستگاه‌های احرایی عضو ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا پیگیری‌های خود در جهت افزایش تولید الکل، ماسک و محلول‌ها و مواد ضدعفونی کننده انجام می‌دهند تا از مشکلات مردم بکاهند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: همچنین نظارت‌ها بر روند توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم افزایش یافته است.

تشدید نظارت بر میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌ها

قاسم پور افزود: همچنین کنترل‌های لازم بر روند ورود میوه‌های شب عید به استان انجام می‌شود.

او با تاکید بر ادامه تعطیلی بازار‌های موقت و روز در جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: تدابیر لازم برای نظارت بیشتر بر میادین میوه و تره بار، نانوایی ها، جایگاه‌های فروش مواد نفتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتخاذ شده که این اقدام توسط اتحادیه‌های مربوطه و بازرسان دستگاه‌های اجرایی متولی در حال انجام است.
لزوم گسترش خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی

معاون استاندار فارس همچنین بر لزوم تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان در ارایه و گسترش خدمات الکترونیکی تاکید کرد و افزود: هرگونه طرح و برنامه که باعث تجمع می‌شود نباید برگزار شود.
توجه ویژه به جانبازان و اقشار آسیب پذیر

او ادامه داد: همچنین تمهیدات لازم برای توجه ویژه به جانبازان شیمیایی و اقشار آسیب پذیر پیش بینی شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان