کد خبر: ۱۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

اختصاص سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا

سالن ورزشی شهید دستغیب شیراز برای قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافت
 مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: از امروز سالن ورزشی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز با تجهیز امکانات بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا  در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفت تا در صورت نیاز مورد استفاده قرنطینه این بیماران قرار گیرد.

  وی افزود: وزیر ورزش و جوانان پیشتر به همه مدیران کل ورزش و جوانان دستور داده بود اماکن ورزشی در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد تا در شرایط همه گیری کرونا قرنطینه بیماران انجام شود.

حیدر علی کامیاب کلانتری ادامه داد: دستور همکاری از سوی وزیرصادر شده بود و ما نیز سالن شهید دستغیب را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دادیم.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان ۱۷ اسفند در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان با تشکر از اقدامات موثر و هماهنگ ستاد عالی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ورزش و فدراسیون پزشکی ورزشی با وزارت بهداشت گفته بود: برای مقابله با این ویروس منحوس همه ما مسوولیم و بایستی تمام فدراسیون‌ها و مدیران کل استانی با ستاد و دستورات آن همراه و کاملا در اجرای آن‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

وزیر ورزش افزود: به همه مدیران کل استان‌ها دستور داده ام تمامی اماکن و خوابگاه‌های ورزشی استان‌ها در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار بگیرد و در صورت نیاز برای قرنطینه بیماران مورد استفاده قرار بگیرد.

با شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس آمار کنونی مبتلایان فارس به ۱۳۳ نفر رسیده است. موارد ابتلا به ویروس کرونا، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی ریز، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار مشاهده شده است.

 ۵۱ درصد از مبتلایان استان فارس در بیمارستان بستری هستند و ۴۴ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۵ درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اندو از ابتدای شیوع کونا در فارس تاکنون سه نفر هم جان باختند.

با شناسایی ۵۹۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۷۱۶۱ نفر رسید. تاکنون ۲۳۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳ نفر از مبتلایان جدید کووید_۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۳۷ مورد رسید./صدا و سیما
نظرات بینندگان