کد خبر: ۱۳۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

کرونا به آباده رسید

یک خانم ۶۳ ساله اولین فرد کرونایی آباده است که خوشبختانه بیماری وی تاکنون شدت ندارد و موارد بهداشتی و قرنطینه و همچنین روند درمانی برای او آغاز شده است.
فرماندار شهرستان آباده اعلام کرد: نتیجه آزمایش آلودگی به ویروس کرونا برای یک بیمار خانم ۶۳ ساله در این شهرستان مثبت اعلام شد ، لازم است شهروندان بیش از پیش با رعایت موازین بهداشتی در خانه بمانند و برای ریشه کنی این بیماری مشارکت داشته باشند.

زین العابدین نیک مرام روز پنج‌شنبه  در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: یک خانم ۶۳ ساله اولین فرد کرونایی آباده است که خوشبختانه بیماری وی تاکنون شدت ندارد و موارد بهداشتی و قرنطینه و همچنین روند درمانی برای او آغاز شده است.

وی از اختصاص درمانگاه  حضرت ولیعصر (عج)  آباده به ارائه خدمت تب سنجی خبر داد و گفت: از روز شنبه ۲۴ اسفندماه این درمانگاه به امر تب سنجی اختصاص داده شده و کار تب سنجی را برای افرادی که مشکوک به بیماری هستند انجام می دهد.

فرماندار آباده با بیان اینکه محورهای ورودی و خروجی این شهرستان کنترل می شود، افزود: مردم فهیم آباده باید با جدیت قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و تا می توانند در منازل خود باقی بمانند.

با شناسایی ۱۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس  آمار کنونی مبتلایان این استان به ۱۷۰ نفر رسیده است.مجموع افرادی که با این بیماری فوت کرده اند در استان فارس به ۶ مورد رسید. از ۶ نفر فرد مبتلای فوت شده ، دو نفر مبتلا به بیماری قلبی و عروقی و ۴ نفر دیگر مبتلا به بیماری دیابت بوده اند، بنابراین افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید دقت بیشتری در رعایت نکات بهداشتی انجام دهند.

۶۰ درصد مبتلایان در استان فارس مرد و ۴۰ درصد زن بوده اند.بیشترین  موارد ابتلا در فارس، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال و پس از آن در گروه سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

علاوه  بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.
نظرات بینندگان