کد خبر: ۱۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۰

ديه 800 ميليوني دانش‌آموزان سوخته \"درودزن \" در مرحله تأمين بودجه

علي فرهادي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» درباره آخرين وضعيت پرداخت ديه دانش‌آموزان حادثه‌ديده در آتش‌سوزي دبستان روستاي «درود‌زن» در استان فارس اظهار داشت: ديه اين دانش‌آموزان بر اساس قيمت سال 90 تعيين و حدود دو هفته پيش از سوي دادگاه به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

وي افزود: رقم مجموع ديه اين دانش‌آموزان حدود 800 ميليون تومان است كه حكم قضايي پرداخت آن از سوي دادگستري استان فارس به اداره كل آموزش و پرورش اين استان براي پرداخت ابلاغ شده است.


فرهادي با اشاره به صورتجلسه سفر استاني دوم هيئت دولت به استان فارس مبني بر لزوم پرداخت ديه اين دانش‌آموزان از سوي استانداري فارس گفت: با توجه به اينكه استانداري فارس پرداخت اين مبلغ را تقبل نكرده است و مسئولان به طور شفاهي به ما گفته‌اند كه امكان پرداخت آن را نداريم، اين مسئله باعث شد تا وزير آموزش و پرورش دستور تأمين و پرداخت اين مبلغ را از منابع مالي وزارتخانه صادر كند تا مشكل اين دانش‌آموزان سريع‌تر حل شود.


* پرداخت ديه به دانش‌آموزان "درودزن " چندان طول نمي‌كشد


رئيس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: بر اين اساس معاونت پشتيباني وزارتخانه در حال تأمين بودجه است تا اين مبلغ به زودي از طرف وزارتخانه به آموزش و پرورش استان فارس ابلاغ و پس از آن به دانش‌آموزان حادثه ديده پرداخت شود.


وي درباره زمان دقيق پرداخت ديه اين دانش‌آموزان تصريح كرد: اميدواريم بتوانيم به زودي كارهاي مربوط به اين مسئله را انجام دهيم تا اين مبلغ هرچه سريع‌تر به اين دانش‌آموزان پرداخت شود، اما پرداخت آن چندان طول نخواهد كشيد.


وي درباره اظهارات محمد‌حسين روزي طلب مديركل آموزش و پرورش استان فارس كه حدود 2 ماه پيش اعلام كرده بود كه «ديه اين دانش‌آموزان در مرحله تأمين اعتبار است»، خاطرنشان كرد: اين اظهارات در شرايطي عنوان شد كه اميدوار بوديم مبلغ ديه از سوي استانداري تأمين شود، اما وقتي به اين نتيجه رسيديم كه واگذاري اين مسئله به استانداري زمان طولاني مي‌برد، وزير آموزش و پرورش رأساً دستور پرداخت ديه را از منابع وزارتخانه صادر كرد.


* آموزش و پرورش مسئول آموزش و مشاوره دائمي به دانش‌آموزان درودزن است


فرهادي همچنين در رابطه با برخي از خبرها مبني بر قطع شدن مستمري اين دانش‌آموزان اظهار داشت: مستمري تعيين شده براي اين دانش‌آموزان بر اساس تصميم هيئت دولت در سفر استاني و از وظايف تأمين اجتماعي بوده است و اگر اكنون نيز مشكلي در اين رابطه پيش آمده است، بايد از مسئولان ذي‌ربط سؤال شود.


وي تأكيد كرد: در صورتجلسه دولت در سفر استاني دوم به فارس آمده است كه در رابطه با اين حادثه، آموزش و پرورش مسئول ايجاد امكانات ويژه آموزشي، تقويتي دروس و مشاوره دائمي براي اين دانش‌آموزان است كه بر اين اساس اين اقدامات تاكنون از سوي آموزش و پرورش انجام شده و اين وزارتخانه تمام تعهدات خود را ايفا كرده است.


به گزارش توانا، 14 آذر 85 به دنبال واژگوني چراغ علاءالدين در يكي از كلاس‌هاي درس در دبستان روستاي «دروزن» از توابع شهرستان «مرودشت» در استان فارس، 8 دانش‌آموز اين كلاس از 10 تا 40 درصد دچار سوختگي شدند؛ با گذشت حدود 5 سال از اين حادثه، اخيراً دادگستري استان فارس نسبت به محكوميت آموزش و پرورش براي پرداخت ديه اين دانش‌آموزان حكم صادر كرده است.

نظرات بینندگان