کد خبر: ۱۳۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
فوری و رسمی:

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» در ایران به ۱۰۰۷۵ تن و جان باختگان به ۴۲۹ تن رسید/ کشف ۲۹مورد جدید در فارس

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۰۰۷۵ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که شمار مبتلایانی که جان باخته‌اند، طی ۲۴ ساعت اخیر بار دیگر رکورد زد تا شاهد افزایش روند مرگ و میر این بیماری باشیم.
 پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۰۰۷۵ تن افزایش یافت.

دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۰۰۷۵ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

وی افزود: از این ۱۰۰۷۵ مبتلای قطعی جدید، ۳۰۳ تن در استان تهران، ۴۲ تن در استان قم، ۸۴ تن در استان گیلان، ۴ تن در استان اصفهان، ۷۴ تن در استان البرز، ۷۹ تن در استان مازندران، ۸۸ تن در استان مرکزی، ۴۲ تن در استان قزوین، ۴۰ تن در استان سمنان، ۲۵ تن در استان گلستان، ۲۹ تن در استان خراسان رضوی، ۲۹ تن در استان فارس، ۲۵ تن در استان لرستان، ۷ تن در استان آذربایجان شرقی، ۳۱ تن در استان خوزستان، ۲۱ تن در استان یزد، ۱۷ تن در استان زنجان، ۹ تن در استان کردستان، ۱۴ تن در استان اردبیل، ۲۰ تن در استان کرمانشاه، ۷ تن در استان کرمان، ۱۲ تن در استان همدان، ۶ تن در استان سیستان و بلوچستان، ۱۲ تن در استان خراسان جنوبی، ۱۱ تن در استان چهارمحال و بختیاری، ۷ تن در استان ایلام، ۱۹ تن تن در استان آذربایجان غربی، ۱۵ تن در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۳ تن در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۷۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۴۲۹ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۳۲۷۶ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور در ادامه از افزایش آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت از ۳۰ به ۵۰ آزمایشگاه خبر داد و گفت: در ادامه تلاش خواهیم کرد تا به ۷۰ و در مراحل بعدی به ۱۰۰ آزمایشگاه برسیم. در حال حاضر بالغ بر ۶ هزار آزمایش در روز انجام می‌دهیم که قصد داریم به زودی آن را به بالغ بر ۷ هزار آزمایش در روز برسانیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با یادآوری تداوم روند ابتلا به ویروس، بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: به شایعات توجه نکنید؛ اینقدر حجم شایعات زیاد است که پاسخ دادن و رد آنها از توان همه خارج است اما مردم می‌توانند به آنها توجه نکنند. مثل شایعه تعطیلی پمپ‌های بنزین که موجب شکل گیری صف در این مکان ها شد و این خطرناک و نگران کننده است. چنین چیزی به هیچ عنوان نه در قرارگاه و نه در ستاد مبارزه با کرونا به تصویب نرسیده است.
نظرات بینندگان