کد خبر: ۱۳۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
فرماندار کوار در گفت و گو با "شیرازه":

برای خانوارهایی که بضاعت مالی ندارند، تسهیلاتی برای اجاره بها در نظر گرفته شود

اشکان کاظمی گفت: از آنجایی که مردم در این روزها علاوه بر نگرانی از شیوع کرونا، با تعطیلی کسب و کار خود و بحران مالی مواجه شده اند لازم بوده که در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود و برای خانوارهایی که بضاعت مالی مناسبی ندارند، تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
  اشکان کاظمی،فرماندار کوار در گفت و گو با خبرنگار"شیرازه" با اشاره به  ارائه تسهیلات کم بهره برای مستاجران از سوی مقامات بالادستی افزود: هر چند که مردم و مالکان در این زمینه همکاری و همیاری می کنند اما کافی نبوده و به حمایت های بیشتری نیاز است.
وی با بیان این که جلسه هم اندیشی جهت بخشودگی اجاره مستاجران در این شهرستان برگزار می شود،گفت:عده ای از صاحبان فروشگاه های بزرگ و صاحب خانه ها اعلام کرده اند که در وضعیت کنونی اجاره مستاجران خود را دریا فت نمی کنند و قرار بر این شده که مالکان خانه ها و صاحبان مغازه ها هزینه ماه جاری و فروردین ماه را به مستاجران خود ببخشند.

برای خانوارهایی که بضاعت مالی ندارند، تسهیلاتی برای اجاره بها در نظر گرفته شود

کاظمی ادامه داد:در حال حاضر دو تن از صاحبان اصلی فروشگاه های بزرگ در شهرستان کوار برای کمک به اشخاصی که در این وضعیت بحرانی درآمدی ندارند، اعلام آمادگی کرده اند.
فرماندار کوار با اشاره به هزینه 25میلیون تومانی برای تهیه لوازم بهداشتی مورد نیاز بیمارستان ها افزود :این هزینه ها جهت تامین لباس مخصوص کادر درمان، مواد ضدعفونی کننده، دستکش و غیره در بیمارستان ها و همچنین تولید ماسک صورت گرفته است.
وی با تاکید بر خرید اینترنتی از سوی شهروندان گفت: برای هر یک از پاساژها و فروشگاه های بزرگ خدمات اینترنتی و پیک موتوری اختصاص داده ایم تا دیگر از پول نقد وکارت استفاده نشود و مشتری ها بتوانند با گوشی موبایل خود از طریق درگاه های بانکی وجه خود را کارت به کارت کنند.
این مقام مسئول به گروه «حامیان سلامت» در این شهرستان اشاره کرد و افزود:با همکاری عده ای از خواهران بسیجی لوازم بهداشتی مثل دستکش های باکیفیت 95   برای تامین نیاز بیمارستان ها و مردم  تهیه و تولید می شود.
کاظمی در خصوص کنترل رفت و آمدهای برون شهری گفت :با همکاری شبکه بهداشت و درمان ،سازمان حلال احمر،بسیج، نیروی انتطامی و اتاق اصناف تمامی رفت و آمدها کنترل و شناسایی می شود و آن ها در صوت وجود علائم بیماری و مشاهده فرد مشکوک به کرونا  او را قرنطینه می کنند.
وی با بیان این که تاکنون مورد مثبت کرونا در کوار به جز یک مورد مشاهده نشده افزود: تنها یکی از طلاب که از قم آمده دچار این بیماری بود که خوشبختانه پس از 5 روز بستری سرانجام به خانه بازگشت و هم اکنون هم در وضعیت مساعدی به سر می برد.
کاضمی گفت: جابجایی های درون شهری و برون شهری به طور مداوم رصد می شود و در صورت مشاهده افراد مشکوک به این بیماری سریعا آن ها را بیمارستان علی اصغر (ع)شیراز معرفی می کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: فرماندار ، کوار ، شیراز
نظرات بینندگان