کد خبر: ۱۳۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
فوری و رسمی:

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن و جان باختگان به ۵۱۴ تن رسید/ کشف ۱۲۸۹ مورد جدید و تداوم رکوردشکنی مرگ در کشورمان / کشف ۳۳ مورد جدید در فارس

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۱۳۶۴ تن افزایش یافت؛ این در حالی است که روند مرگ مبتلایان هنوز صعودی است به گونه‌ای که طی روز‌های اخیر مدام رکورد مرگ کووید ۱۹ در کشورمان می‌شکند!
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن افزایش یافت.
 دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۲۸۹ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

وی افزود: از این ۱۰۰۷۵ مبتلای قطعی جدید، ۳۰۳ تن در استان تهران، ۴۲ تن در استان قم، ۷۱ تن در استان گیلان، ۱۱۰ تن در استان اصفهان، ۶ تن در استان البرز، ۱۹۲ تن در استان مازندران، ۴۸ تن در استان مرکزی، ۱۲ تن در استان قزوین، ۳۸ تن در استان سمنان، ۲۱ تن در استان گلستان، ۱۱۰ تن در استان خراسان رضوی، ۳۳ تن در استان فارس، ۲۵ تن در استان لرستان، ۹۷ تن در استان آذربایجان شرقی، ۱۵ تن در استان خوزستان، ۴۶ تن در استان یزد، ۲۰ تن در استان زنجان، ۹ تن در استان کردستان، ۱۵ تن در استان اردبیل، ۱۵ تن در استان کرمانشاه، ۱۲ تن در استان کرمان، ۱۰ تن در استان همدان، ۲ تن در استان سیستان و بلوچستان، ۴ تن در استان هرمزگان، ۸ تن در استان ایلام و ۲۵ تن تن در استان آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت اخیر، ۸۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۵۱۴ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۳۵۲۹ تن بهبود یافته‌اند.

جهانپور در ادامه از افزایش شهر‌هایی که طرح سلامت در آن‌ها به اجرا در می‌آید خبر داد و گفت: یکی از نتایج شاخص اجرای این طرح را کاهش مراجعه شدید به مراکز درمانی است. البته ما هنوز در فاز صعودی ابتلا و شیوع به این بیماری در کشورمان هستیم و همه تلاش‌هایی که در کنار هم صورت خواهیم داد، برای کند کردن این روند شیوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت با یادآوری تداوم روند ابتلا به ویروس، بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: در جریان هستید که بیماری وارد فاز پاندمیک و همه گیری جهانی شده است. جمع بزرگی از کشور‌های جهان با این بیماری دست به گریبان هستند و در کشورمان هم همه استان‌ها و شهر‌ها درگیر هستند و بر اسن اساس می‌گوییم که امسال نوروزی مثل نوروز دیگر سال‌ها نخواهیم داشت و می‌خواهیم که به هیچ عنوان برای سفر برنامه ریزی نکنید.

نظرات بینندگان