کد خبر: ۱۳۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

ابتلای 33 نفر جدید به کرونا در فارس، رکورد ابتلا در یک روز شکست/ شمارمبتلایان به کرونا در استان فارس؛ 232 نفر

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.
 عبدالرسول همتی گفت: با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۲۳۲ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد فوتی ناشی از ابتلا به کروناویروس در فارس گزارش شده است، افزود: با این یک مورد فوتی جدید، در مجموع هشت نفر تاکنون در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

معاون بهداشت دانشگاه خبرداد: هم اکنون ۶۱ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۲۶ درصد از مبتلایان نیز به دلیل دارا بودن علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می برند و ۱۳ درصد نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

همتی با بیان اینکه افزایش بالای موارد جدید، زنگ خطر را برای مردم استان فارس به صدا درآورده است، از عموم مردم فارس خواست ضمن توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی، از ترددهای غیرضرور با جدیت پرهیز کنند، زیرا کنترل کرونا ویروس جدید به همکاری مردم نیاز دارد.

 مدعیان ترسناک نبودن کرونا در اشتباه‌ هستند

 فوق تخصص بیماری‌های عفونی شیراز گفت: هرکس ادعا کند که این بیماری ترس ندارد، اشتباه کرده است؛‌ اما ترسی که همراه با آگاهی و پیشگیری باشد نه ترسی که باعث تشدید اضطراب شود و مانع کوشش برای مقابله با کرونا.

 دکتر محمدرحیم کدیور افزود: اگر همین امروز کل مرزهای استان بسته می‌شد و مردم کنترل خود را تشدید می‌کردند، بعد از چند هفته سیر نزولی بیماری را پیش‌بینی می‌کردیم؛ اما متاسفانه چون در کشوری هستیم که همه استان‌ها آلوده است و برخی استان‌ها خیلی شدید آلوده‌اندو هیچ قرنطینه‌ای نداریم نمی توانیم بگوییم دقیقاً چه زمانی بیماری تمام می‌شود.
نظرات بینندگان