کد خبر: ۱۳۷۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

نارضایتی کارمندان شیرازی از اجرای طرح زوج و فرد

اجرای طرح زوج و فرد در شیراز به علت شیوع بیماری کرونا باعث بروز مشکلاتی برای کارمندان و برخی اقشار در کلانشهر شیراز می‌شود.
 در پی شیوع کرونا ویروس مسئولان فارس از محدودیت در تردد و عبور و مرور‌ها در قالب طرح زوح و فرد خبر دادند، طرحی که چون بستر مناسب ندارد در نخستبن روز از اجرا، نارضایتی کارمندان را به دنبال داشت.

پلیس راهور استان فارس اعلام کرده بود که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و کاهش تردد در سطح شهر شیراز، طرح تردد خودرو‌ها به صورت زوج و فرد از امروز جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ اجرا و اعمال خواهد شد.

اجرای این طرح که به نظر می‌رسد جزو تصمیمات آنی و بدون کارشناسانه بود، بی توجهی رانندگان به زوح وفرد بودن پلاک خودرو را در پی داشت و البته محدودیت‌هایی هم برای برخی اقشار ایجاد کرد، اقشاری که به واسطه نوع خاص شغل خود، تردد بسیاری در سطح شهر دارند یا کارمندان که به واسطه نوع شغل خود باید در وقت اداری در محل خدمت حضور پیدا کنند.

پس از اعلام خبر اجرای طرح فوق، روابط عمومی ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز هم در اطلاعیه‌ای عنوان کرده بود که پیرو جلسه مشترک اعضای شورای شهر و شهردار شیراز درخصوص اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا و تصمیم مشترک بر کاهش آزمایشی خدمات دهی حمل و نقل مسافر درون شهری (ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی) در روز‌های پنجشنبه و جمعه و با توجه به رشد صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، خدمات حمل و نقل مسافر شیراز به صورت کامل متوقف می‌شود.

بر اساس این بخشنامه، فعالیت ناوگان اتوبوسرانی و.. تعطیل شده و کارکنان ادارات، شرکتها، پرستاران، پزشکان و کسانی که ناچار به حضور در محل کار هستند و برای رفت و امد با مشکل مواجه می‌شوند و در پیام‌هایی به خبرگزاری باشگاه خبرنگاران خواستار مطرح شدن این مهم با مسئولان و پیگیری آن شدند.

اما تصمیمات کرونایی و افزایش آمار ابتلا به این بیماری علاوه بر شیراز در سایر شهرستان‌های فارس به جایی رسید که عنایت الله رحیمی، استاندار فارس هم از محدود شدن فعالیت صنوف مختلف با هدف ممانعت از شیوع بیشتر کروناویروس در این کلانشهر خبر داد.

پیش از این نیز طی روز‌های اخیر حرم‌های مطهر احمد بن موسی (ع)، حرم سید علاء الدین حسین (ع)، تمام اماکن و بقاع متبرکه و زائر سرا‌های استان فارس نیز تعطیل شدند.

بنابر این گزارش، خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان شیراز طی تماس‌های مکرر با رییس پلیس راهور فارس و مسئول روابط عمومی موفق به مصاحبه تلفنی نشد.

سرهنگ مصطفی عباسی، رییس پلیس راهور فارس تنها به ارسال پیامی مبنی بر اینکه "فعلا اجرا نمی‌شود بعد از تصمیم گیری نهایی اطلاع رسانی می‌شود" اکتفا کرد./ باشگاه خبرنگاران جوان شیراز
نظرات بینندگان