کد خبر: ۱۳۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

۱۰مورد مثبت ابتلا به کرونا در شهرستان فسا مشخص شد/ موارد کرونا مثبت در جهرم به ۱۲ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: شمار موارد مثبت افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان براساس رصد‌های بهداشتی ۱۰ مورد است.

۱۰مورد مثبت ابتلا به کرونا در شهرستان فسا مشخص شد

  علی اصغر خالقی گفت: موارد مشکوک به کرونا ویروس در شهرستان فسا درحال بیشتر شدن است که از مردم می‌خواهیم هشدار‌ها و توصیه‌ها را جدی بگیرند و در منزل بمانند.

او ادامه داد: تعدادی از بیماران مشکوک را که دارای نشانه‌های بالینی قوی ابتلا به بیماری کرونا بودنددر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت ولیعصر این شهرستان بستری کردیم که باید جواب قطعی آزمایش‌های آن‌ها از تهران به ما اعلام شود، اما برای اینکه چیزی را از دست ندهیم، فرض را بر مثبت بودن گذاشتیم و درمان آن‌ها را شروع کردیم.

به گفته خالقی، اولین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در این شهرستان یک خانم ۶۵ساله بود که تحت درمان است.

او گفت: هیچ مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان نداشتیم.

به گفته خالقی، پایگاه بهداشتی شماره پنج رو به روی هلال احمر به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی بزرگسالان و پایگاه بهداشتی ضمیمه مرکز شماره سه واقع در بولوار امامزاده حسن (ع) به عنوان کلینیک تب و بیماری‌های تنفسی کودکان زیر ۱۲ سال برای مراجعه سرپایی به شهروندان فسا معرفی شدند.

او ادامه داد: افرادی که علایم جدی همچون، تب، گلودرد و سرفه، خستگی، بدن درد، آبریزش بینی و سردرد دارند به این مراکز مراجعه کنند.

 خالقی با اظهار تاسف به خاطر بی توجهی وحضور برخی مردم در خیابان‌ها برای امور غیر ضروری گفت: مسافرانی که خود را به شهرستان و اقوامشان تحمیل کرده اند؛ مسئولیت اجتماعی داشته باشند و حتی اگر سالم هستند؛ باید ۱۴ روز قرنطینه خانگی داشته باشند.

او بر عدم پذیرش مسافر از سایر شهرستان‌ها خصوصا مناطق پر خطر تاکید کرد.

 خالقی عدم مسافرت دیگر هموطنان به شهرستان فسا و عدم مسافرت همشهریان به شهر‌های دیگر و ماندن در خانه را ضروری دانست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مراکزی تحت عنوان بیمارستان‌های صحرایی و پشتیبان و نقاهتگاه‌های بیماران توسط قرارگاه مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی برای زمان بحران هستیم.

خالقی اضافه کرد: در طرح غربالگری تلفنی با اغلب خانوار‌های فسایی تماس گرفته شده و اگر کسی از قلم افتاده با مرکز مشاوره کرونا (۰۷۱۵۳۳۱۴۲۰۰) تماس بگیرد.

او از مردم خواست تا حد امکان و برای کار‌های غیرضروری از منزل خارج نشوند تا چرخه و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

 موارد کرونا مثبت در جهرم به ۱۲ نفر رسید/۳ مورد مثبت در یک روز
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز اعلام کرد که با مثبت شدن نتایج آزمایش ۳ نفر دیگر، تعداد مبتلایان قطعی کرونا در این شهرستان به ۱۲ نفر رسید.

محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تا کنون ۷۲ نمونه مشکوک به "کووید ۱۹" به تهران و شیراز ارسال شده است که در آخرین نتایجی که امروز دریافت شد، ۳ مورد مثبت دیگر به جمع بیماران مبتلا به کرونا در جهرم اضافه شد.

 او افزود: موارد جدید کرونا مثبت مربوط به آقا ۳۵ ساله و خانم ۴۵ ساله از جهرم و آقا ۵۰ ساله از شهرستان قیر است.

رحمانیان ادامه داد: امروز جمعه ۷ نمونه دیگر مشکوک به کرونا به شیراز ارسال شده است که منتظر دریافت نتیجه آن هستیم.

او با اشاره به انتقال سریع این بیماری از یک فرد به فرد دیگر و توجه به حفظ رعایت فاصله در افراد گفت: متاسفانه یکی از این بیماران مبتلا کرونا به دلیل حضور در یک میهمانی و عدم رعایت فاصله مبتلا به این ویروس شده است.

رحمانیان تاکید کرد: زمانی زنجیره انتقال این بیماری قطع می‌شود که تجمع و اجتماعاتی وجود نداشته باشد. از حضور در میهمانی‌ها و دور همی‌ها بپرهیزید.

او عنوان کرد: این بیماری را جدی بگیرید. تنها جای امن برای شما شهروندان عزیز ماندن در خانه است. بیایید با صبوری و همکاری یکدیگر چرخه انتقال این ویروس را شکست دهیم.

ارجمند معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم نیز عنوان کرد: چند مورد از موارد کرونا مثبت اخیر در جهرم، متاسفانه به رغم هشدار‌هایی که مدت هاست داده ایم در مجلس عروسی شرکت کرده بودند.

او گفت: خواهشمند است شهروندان اگر علائمی، چون تب، سرفه خشک، تنگی نفس و کوفتگی دارید بدون اتلاف وقت با شماره‌های ۱۹۰ و ۵۴۴۴۰۸۱۷ تماس بگیرند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد./ باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان