کد خبر: ۱۳۷۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

ماموریت استاندار فارس به دانشگاه شیراز برای مقابله با کرونا

استاندار فارس به دانشگاه شیراز ماموریت داد که با قید فوریت به بررسی‌های پژوهشی در خصوص شناخت علمی ویروس کرونا بپردازند و از این رهگذر به بخش درمانی کشور یاری رسانند.
 عنایت الله رحیمی عنوان کرد: دانشگاه شیراز باعنوان یکی از قطب‌های علمی مطرح در کشور شناخته می‌شود و با برخورداری از متخصصان توانمندی در حوزه‌های زیست‌شناسی، ویروس‌شناسی و ژنتیک از بخش‌های مهم علمی کشور در زمینه‌های یادشده به شمار می‌رود.

او افزود: ضروری است متخصصان و پژوهشگران این دانشگاه با تحقیق درباره رفتار ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن به مجموعه بهداشت و درمان کشور کمک کنند.

گفتنی است دانشگاه شیراز با برخورداری از پژوهشکده تخصصی تولید محصولات بیولوژیکی با مرکزیت دانشکده کشاورزی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای مطالعه بر روی ویروس کرونا برخوردار است.

این مرکز با به‌کارگیری محققان در رشته های مختلف، می‌تواند در زمینه پژوهش برای تهیه واکسن کرونا فعالیت‌هایی جامع ارائه دهد.

براساس آخرین آمار منتشر شده در روز جمعه ۲۳بهمن‌ماه، ۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت مشاهده شده است و با شناسایی این افراد، شمار مبتلایان به ۲۳۲ نفر رسید؛ همچنین در مجموع هشت نفر تاکنون در استان فارس جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داده‌اند.

هم‌اکنون ۶۱درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری هستند و ۲۶درصد از مبتلایان نیز به دلیل وجود علایم محدود این بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و ۱۳درصد افراد مبتلا نیز با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است./  باشگاه خبرنگاران جوان  

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
0
ماموریت ذاتی دانشگاه همین است شاید نیاز به ابلاغیه هم نبود
اما استاندار باید بودجه لازم در اختیار دانشگاه بگذارد تا روند کار سرعت یابد