کد خبر: ۱۳۷۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
بسته خبری حوادث؛

کشف ۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در شیراز/کشف ۲۳ کیلو حشیش در رکاب پراید/معمای فوت مشکوک و ۹ فقره کلاهبرداری روشن شد

مهم‌ترین حوادث چند روز گذشته را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
مهم‌ترین حوادث چند روز گذشته را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

باند سارقان منزل با ۳۰ فقره سرقت روانه زندان شدند/کشف ۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره سارقان منزل و کشف اموال مسروقه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سریالی منزل در شهرستان شیراز، موضوع شناسایی و دستگیری باند سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی، مشخص شد سارقان در ساعت‌های مختلف روز خصوصا ایام تعطیل که شهروندان برای تفریح و یا دید و بازدید از منزل خود خارج می‌شوند با ورود به منازل اقدام به سرقت اموال کم حجم و با ارزش می‌کنند.

سرهنگ حبیبی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق به شناسایی اعضای باند سارقان منزل در یکی از محله‌های شیراز شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر ۳ نفر سارقان منزل که اعضای یک باند بودند را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند، تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۳۰ فقره سرقت منزل در شیراز اقرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از پاتوق سارقان، ۲۰ قطعه سکه بهار آزادی، ۸ قاب ساعت مچی به مارک‌های مختلف، یک دستگاه طلایاب، تعداد زیادی مدارک و حدود ۵۰۰ گرم طلای مسروقه کشف شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در صورت خروج از منزل و مسافرت طولانی، خانه خود را به افراد مورد اعتماد خصوصا همسایگان بسپارند و حتی الامکان آن را مجهز به آژیر و دوربین مدار بسته کنند.

آتش سوزی خودرو در شیراز حادثه آفرید
رئیس پلیس راهور استان گفت: برخورد پژو با تیر چراغ برق و سپس آتش سوزی در "دستخضر" شهرستان شیراز، موجب مرگ ۳ نفر و مجروحیت شخصی دیگر شد.

سرهنگ مصطفی عباسی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در "دستخضر" شهرستان شیراز، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند یک سواری پژ روا با ۴ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که به شدت با تیر جراغ برق برخورد و سپس منجر به آتش سوزی شده است.

سرهنگ عباسی با بیان اینکه در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان در دم فوت و راننده نیز مجروح و راهی بیمارستان شد، تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این تصادف را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند.

کشف بیش از ۲۳ کیلو حشیش در رکاب پراید
فرمانده انتظامی داراب از کشف ۲۳ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و توقیف یک دستگاه پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در جاده بندرعباس به داراب، به یک دستگاه پراید مظنون و دستور توقیف دادند.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند خودرو پراید را توقیف و در بازرسی از آن میزان ۲۳ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در رکاب جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر شدند، عنوان کرد: متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

پلمپ ۲۵ واحد صنفی متخلف در ممسنی
فرمانده انتظامی ممسنی از پلمپ ۲۵ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در راستای اجرای طرح مشترک ادارهنظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از تعدادی واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اجرای این طرح ۲۵ واحد صنفی از جمله نانوایی، فست فودی، رستوران و لبنیات فروشی به علت عدم رعایت موارد بهداشتی و تخطی از قوانین و ضوابط اماکن عمومی با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی ممسنی با اعلام تداوم و تشدید اینگونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصا موضوعاتی مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و یا احتکار اقلام بهداشتی و درمانی، موضوع را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۱۹ کیلو هروئین در اقلید
فرمانده انتظامی اقلید از کشف ۱۹ کیلو موادمخدر از نوع هروئین در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و باند‌های وارد کننده مواد افیونی، ماموران پلیس موادمخدر با اقدامات فنی و تخصصی از ورود ۲ محموله مواد مخدر توسط ۲ دستگاه خودرو از شیراز به اصفهان مطلع شدند.

او ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند هر ۲ خودرو سواری پژو ۴۰۵ و سمند را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن‌ها را متوقف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در این عملیات ۱۹ کیلو موادمخدر از نوع هروئین از هر ۲ خودرو کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی نیز دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری فردی که برادر خود را با اسلحه کشت
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با اسلحه ساچمه زنی برادر خود را کشته بود در شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره قتل در دو راهی "گیاه زار" این شهرستان، بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به سرعت در محل حادثه حاضر شدند.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه با پیکر خونین مردی ۴۴ ساله مواجه شدند که با اسلحه ساچمه زنی توسط برادرش به قتل رسیده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی استان با تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند فرد مضروب را دستگیر کنند، عنوان داشت: متهم در بازجویی فنی و تخصصی اقرار کرد که با برادرم به کوه رفته بودیم و مرحوم به همراه خودش یک قبضه اسلحه ساچمه زنی آورده بود که در میانه راه اسلحه را به من داد و خودش به روی زمین نشست که استراحت کند و من متوجه نبودم که اسلحه فشنگ دارد و مسلح می‌باشد که ناگهان انگشتم بر روی ماشه رفت و از فاصله نزدیک به وی اصابت کرد.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک قبضه اسلحه ساچمه زنی استفاده شده در صحنه کشف شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ محمدی به شهروندان هشدار داد: اگر فردی از سلاح شکاری مجوز دار به صورت غیر قانونی استفاده کند مجوز آن لغو و با وی برابر قانون برخورد قاطع می‌شود.

واژگونی سمند با یک کشته و ۳ مجروح
رئیس پلیس راه جنوب استان گفت: بر اثر واژگونی یک سواری سمند در محور فراشبند به دهرم، یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره حادثه رانندگی در محور فراشبند به دهرم، به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری سمند با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان بیان کرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

معمای فوت مشکوک و ۹ فقره کلاهبرداری روشن شد
با تلاش ماموران پلیس آگاهی استان، یک نفر بهیار قلابی و ۵ نفر همدستانش در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره فوت مشکوک، پرونده به منظور رسیدگی به پلیس آگاهی ارجاع گردید که موضوع شناسایی و دستگیری مرتبطین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ کاووس حبیبی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی مشخص شد شخصی که خود را بهیار معرفی کرده بود و قصد داشته با دریافت مبلغ ۱۸ میلیون ریال از خانمی که باردار بوده نسبت به سقط جنین وی با یک سری امورات غیر پزشکی و بهداشتی از طریق کورتاژ اقدام کند که این امر موجب مرگ وی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس با اشاره به اینکه مخفیگاه متهم به همراه ۵ نفر از همدستانش شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شدند، گفت: در این خصوص تا کنون ۹ نفر از شکات نیز شناسایی شده‌اند.

سرهنگ حبیبی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، به مردم هشدار داد: در اینگونه موارد به افراد کلاهبردار اعتماد نکنند.

کشف ۹ فقره سرقت احشام در سپیدان
فرمانده انتظامی سپیدان از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق حرفه‌ای با ۹ فقره سرقت احشام خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: در پی افزایش سرقت‌های متعدد احشام در برخی از مناطق شهرستان، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشکیل و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیرکنند.

سرهنگ فداکار  با بیان اینکه متهم دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۹ فقره سرقت احشام اعتراف کرد، عنوان داشت: سارق پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک واحد صنفی
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال توسط ماموران یگان امداد از یک باب مغازه خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری اعلام داشت: ماموران یگان امداد این شهرستان با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یک واحد صنفی مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از شناسایی محل و حصول اطمینان، با هماهنگی مقام قضائی موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست در صورت مواجهه با فعالیت‌های مشکوک و نامشخص اقتصادی در اماکن و انبارها، موارد را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

نظرات بینندگان