کد خبر: ۱۳۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸

احتمال فوت روزانه 10 نفر بر اثر کرونا در استان فارس

یکی از مسئولین بیمارستان «علی‌اصغر» شیراز تاکید کرد اگر مردم رعایت نکنند، روزانه 10 تن از اهالی استان فارس بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست خواهند داد.

  دکتر وحید خالو، رئیس بخش «آی.سی.یو» بیمارستان «علی‌اصغر» شیراز طی سخنانی در جلسه رؤسای بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان فارس گفت: اگر مردم جدی نگیرند و رعایت نکنند، از این پس روزی 10 فوتی در استان خواهیم داشت.


  وی در این نشست  تصریح کرد: «این بیماری درمان ندارد. لطفا ترس باجا، نه بی‌جا به مردم انتقال داده شود تا بدانند که وضعیت خوبی نداریم. شهر شیراز باید به حالت نیمه تاریک درآید و پرچم نیمه‌افراشته شود.

بسیاری از مدیران فقط آمار را می‌شنوند اما چه زمانی می‌خواهند واقعیات را درک کنند؟ ارائه آمار اصلا زشت نیست، بلکه زشت، فوت مردم ما در پی این بیماری است».

ابوالفضل درانی‌نژاد، رئیس بخش ویژه این بیمارستان نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط فعلی آرامش قبل از طوفان است، اظهار داشت: «اگر قرنطینه و محدودیت ایجاد نشود بسیاری جان خود را از دست می‌دهند. نگران کسب‌وکار صنوف هستیم، اما اگر قرنطینه و محدودیت اعمال نشود، کسی زنده نمی‌ماند که کسب و کاری داشته باشیم".

گفتنی است تاکنون 199 نفر در استان فارس ایران به ویروس کرونا آلوده شده و 7 تن نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران تاکنون 10075 شهروند این کشور به این ویروس مبتلا شده و 429 تن از آنها بر اثر این بیماری باخته‌اند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
منبع: فارس
نظرات بینندگان