کد خبر: ۱۳۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

منتخب شیراز در مجلس یازدهم: دولت فعالیت‌هایی که سبب افزایش شیوع و گسترش کرونا نمی‌شود را دنبال کند

جعفر قادری گفت: فعالیت‌هایی که جنبه دورکاری دارد و می‌توان با جایگزین کردن حضوری انجام داد به جد در دستور کار دولت قرار گیرد.
  با شیوع و گسترش ویروس کرونا در ایران و ضرورت قطع حلقه شیوع آن، بسیاری از مردم ایران تصمیم به عدم خروج از منزل گرفته و همین امر سبب شده تا برای کاهش ابتلا به این ویروس برخی از کسبه‌ها نیز مغازه‌های خود را تعطیل کنند.

همین امر سبب شده که برخی از کارشناسان سیاسی و اقتصادی سخت‌ترین دوران اقتصادی ایران در تاریخ معاصر را پیش‌بینی کنند.

جعفر قادری منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم و اقتصاددان در همین زمینه  گفت: طبیعی است این مقوله‌ای است که اکنون در کل دنیا وجود دارد چرا که این رکود متأثر از کرونا است و فقط مختص ایران نیست چرا که تمام فعالیت‌های اقتصادی در دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده است. 

وی افزود: با شیوع و گسترش ویروس کرونا در اغلب کشورهای دنیا سبب شده که تحرکات اقتصادی از رونق بیفتد و روند تهدیدی خود را دنبال کند بنابراین نباید انتظار رونق نیز داشته باشیم و این شرایط رکود امری طبیعی است.

قادری خاطرنشان کرد: دولت باید تلاش کند تا آنجا که امکان دارد و فعالیت‌هایی که سبب افزایش شیوع و گسترش کرونا نمی‌شود را دنبال کند و فعالیت‌هایی که جنبه دورکاری دارد و می‌توان با جایگزین کردن حضوری انجام داد نیز به جد در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: قطعاً همه فعالیت‌های اقتصادی امکان جایگزین کردن به صورت غیرحضوری را ندارند و این مانور خیلی محدود است اما دولت باید همه راه‌هایی را که می‌توان به فعالیت مجدد اقتصادی ختم شده و سبب شیوع و گسترش کرونا هم نشود را دنبال کند.

نظرات بینندگان