کد خبر: ۱۳۷۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

حمایت شورای فضای مجازی فارس از افراد توانمند در تولید ایده و محتوا

با رسانه‌هایی که اطلاعاتی بدون تأیید علوم پزشکی منتشر کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
به گزارش شیرازه، نشست شورای فضای مجازی استان فارس با معاونت اجتماعی ناجا و پلیس فتا با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و رئیس این شورا، سرهنگ کاووس محمدی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی فارس، سرهنگ کیومرث نوروزی جانشین پلیس فتا استان فارس و ابراهیم عباسی، دبیر شورای فضای مجازی استان فارس برگزار شد.

در این نشست صابر سهرابی گفت: شورای فضای مجازی استان فارس آمادگی دارد تا با هر نهاد، سازمان و شخصی که در فضای مجازی فعالیت مؤثر فرهنگی دارد همکاری نماید.

حمایت شورای فضای مجازی فارس از افراد توانمند در تولید ایده و محتوا
سهرابی ادامه داد: شورای فضای مجازی در راستای ایجاد فضایی مناسب برای بهره‌برداری همه مردم در کمال اطمینان و امنیت و همچنین فرهنگ‌سازی راه‌اندازی شده است و از این رو افزایش سواد رسانه‌ای یکی از راهبردهای این شورا خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: مردم باید بدانند که برخی از رسانه‌ها در فضای مجازی حضور دارند که هیچ‌گونه مجوز فعالیتی ندارند و ما نیز در این شورا با رصد آن‌ها و سپس تذکر اولیه و در صورت عدم توجه به تذکرات این شورا با آن‌ها برخورد قانونی خواهیم کرد. از همین رو درخواست داریم تا هرچه زودتر این رسانه‌ها جهت ثبت و دریافت مجوز به سامانه جامع رسانه کشور (http://e-rasaneh.ir) اقدام نمایند.

رئیس شورای فضای مجازی استان فارس بیان داشت: همچنین با توجه به رخدادهای چند ماه گذشته و به ویژه بیماری کرونا، برخی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی با انتشار اخبار و مطالب غیرموثق و غیرمستند باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و بهم‌ریختگی روانی جامعه شده‌اند از این رو رسانه‌ها مورد رصد قرار خواهند گرفت و با رسانه‌هایی که اطلاعاتی بدون تأیید علوم پزشکی منتشر نمایند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی از همه رسانه‌ها خواست تا اخبار، اطلاعات و محتوای خود در زمینه بیماری کرونا را تنها با تایید دانشگاه علوم پزشکی شیراز یا شهرستان خود منتشر نمایند که در غیر این صورت با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد و از مردم نیز خواست تا اطلاعات خود در این زمینه را تنها از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز دنبال کنند و به سایر اطلاعات توجهی نکنند.

این مسئول فرهنگی فارس با دعوت از همه اهالی هنر و شهروندان فارس جهت تولید محتوا و فعالیت مؤثر در فضای مجازی به همکاری با این شورای گفت: علاقمندان می‌توانند از طریق وات‌ساپ به شماره ۰۹۱۶۴۰۱۹۱۵۸، طرح و ایده خود را ارائه نمایند.

سرهنگ کاووس محمدی نیز در این نشست گفت:   برای برطرف کردن مسائل و معضلات به فرهنگ‌سازی نیاز است از این رو هنرمندان و فرهنگ‌وران به ویژه در فضای مجازی باید به یاری ما بیایند تا فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد.

محمدی ادامه داد: در مورد بیماری کرونا متأسفانه برخی سودجویان با انتشار اخبار و اطلاعات کذب و دروغ به دنبال سود خود هستند که در این راستا از مردم می‌خواهیم تا اطلاعات خود را تنها از رسانه‌های رسمی و دارای مجوز فعالیت پیگیری نمایند و از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم تا اطلاعات خود را پیش از انتشار به تأیید رئیس علوم پزشکی برسانند.

دکتر ابراهیم عباسی، دبیر شورای فضای مجازی استان فارس هم گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه زمان و مکان ندارد و بر خود لازم می‌دانیم تا با ساماندهی و سازماندهی فضای مجازی محیطی قابل اعتماد و اطمینان را برای شهروندان بسازیم.

عباسی ادامه داد: این شورا آمادگی دارد تا از همه کسانی که توانایی تولید محتوا و یا ایده‌ای در فضای مجازی دارند حمایت و پشتیبانی نماید.

مسئول دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس نیز تأکید کرد که مردم اطلاعات و اخبار خود را می‌بایست تنها از طریق رسانه‌های رسمی و دارای مجوز دنبال نمایند و به این اطلاعات اعتماد نمایند.

مردم و رسانه‌ها می‌توانند اطلاعات خود را در مورد بیماری کرونا و راه‌های پیشگیری و درمان آن را تنها از طریق سامانه علوم پزشکی شیراز به آدرس www.sums.ac.ir و یا  ww.corona.sums.ac.ir بدست آورند.



 
نظرات بینندگان