کد خبر: ۱۳۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
درجلسه ستاد تنظیم بازار

تعطیلی فروشگاه‌های عرضه کالا‌های اساسی ممنوع

معاون وزیر صمت: در کشور هیچ مسئول استانی حق تعطیلی فروشگاه‌های عرضه کالا‌های اساسی را ندارد و تعطیلی این واحد‌ها فقط از طریق ستاد ملی کرونا اعلام و ابلاغ می‌شود.
عباس قبادی درجلسه ستاد تنظیم بازار گفت: در کشور هیچ مسئول استانی حق تعطیلی فروشگاه‌های عرضه کالا‌های اساسی را ندارد و تعطیلی این واحد‌ها فقط از طریق ستاد ملی کرونا اعلام و ابلاغ می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قرار بر این شد تا میادین میوه و تره بار و کل مجموعه اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تمامی واحد‌های مرتبط با تولید و توزیع عرضه کالا و تمامی فروشگاه‌هایی که خدمات ارزاق عمومی را عرضه می‌کنند به صورت حداکثری نسبت به توزیع کالا‌های اساسی در طول ایام تعطیلات اقدام کنند.
وی گفت: غیر از روز اول عید که بازار و فروشگاه‌ها تعطیل است مابقی ایام تمام فروشگاه‌های زنجیره ای، اصناف، نانوایی‌ها و تمامی خدماتی که در این ایام لازم است و باید باز باشند به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
قبادی افزود: با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم بعمل آمده تا کامیون‌های حامل موادغذایی، تره بار، تجهیزات پزشکی و مایحتاج عمومی را بین استان‌ها و شهر‌ها جا به جا کنند.
وی گفت: پشتیبانی امور دام اعلام کرده در سراسر کشور به صورت تمام وقت نسبت به عرضه گوشت منجمد مرغ و گوشت منجمد قرمز اقدام خواهد کرد.
معاون وزیر صنعت افزود: وزارت بهداشت هم همکاری و هماهنگی‌های لازم را برای تامین کالا‌های وارداتی در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری و انجام خواهد داد.
 قبادی گفت: بانک مرکزی هم نسبت به تامین ارز مورد نیاز کالا‌های اساسی که الان در بندر معطل هستند و کالا‌هایی که فقط منتظر دستور بانک مرکزی هستند برای ترخیص و حتی واردات اقدام کند.
وی افزود: سازمان دامپزشکی مکلف شد در ایام تعطیلات نسبت به اعزام مامور در مراکز فروش و کشتارگاه‌ها اقدام کند.
قبادی در پایان اضافه کرد: سایر دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند با تامین شیفت به ارایه خدمات به مردم اقدام کنند.
خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان