کد خبر: ۱۳۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد:

کشف یک میلیون مواد محترقه در فارس/ 8 نفر تولید و توزیع کننده مشروبات الکلی دستگیر شدند

سردار حبیبی گفت: در راستای مبارزه با احتکار و تولید و توزیع وسابل بهداشتی و ضدعفونی کننده در شرایط بحرانی فعلی، 8 نفر تولید و توزیع کننده مشروبات الکلی دستگیر و مواد اکتشافی به علوم پزشکی شیراز تحویل شد.

به گزارش شیرازه، سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، ابتدا با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه آخر سال و مراسم چهارشنبه سوری، به خسارات جبران ناپذیر خانواده ها در راستای استفاده از مواد محترقه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه شهروندان در شب چهارشنبه از هر گونه تجمع و دورهمی خودداری کنند، گفت: احتمال انتقال ویروس کرونا به شدت بالاست.

کشف یک میلیون مواد محترقه در فارس/ 8 نفر تولید و توزیع کننده مشروبات الکلی دستگیر شدند

حبیبی تأکید کرد: مردم علاوه بر ضرورت جلوگیری از آسیب‌دیدگی، برای جلوگیری از شیوع این بیماری از تجمع‌های آخر سال پرهیز کنند و در منازل بمانند.

وی اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر خرید و فروش مواد محترقه غیرمجاز در سطح استان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران پلیس یک میلیون و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف کردند که در این رابطه ۱۴ متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، با بیان اینکه افراد سوجو بدون توجه به سلامت مردم فعالیت می‌کنند، افزود: عده‌ای وسائل بهداشتی و ضدعفونی را احتکار می‌کنند و فروشنده‌های مواد محترقه نیز برای سودشان، امنیت و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند.

وی در ادامه، به افزایش 16 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 98 اشاره کرد و گفت: در سال جاری، 51 تن مواد مخدر در فارس کشف شد، همچنین موفق به کسب مقام اول در کاهش حوادث رانندگی و تعداد کشته‌ها در این حوزه شدیم.

حبیبی با اشاره به رشد 50 درصدی پرونده‌های جرائم رایانه ای، بالای 40 درصد از این جرائم را کشف شده توسط پلیس فتای استان اعلام کرد و افزود: در یک ماه اخیر هم پنج باند حرفه‌ای سارقان سابقه‌دار منازل و خودرو در شمال شهر شیراز دستگیر شدند و به 73 فقره سرقت اعتراف کردند.

کشف یک میلون مواد محترقه در فارس/ 8 نفر تولید و توزیع کننده مشروبات الکلی دستگیر شدند

به گفته فرمانده نیروی انتظامی استان فارس، بیشتر جرائمی که به بخش مشاوره نیروی انتظامی ارجاع داده شده، منجر به سازش شده و در سال جاری، 3 میلیون 472 هزار تماس تلفنی با 110 شده که تعداد زیادی از این تماس‌ها عملیاتی شده است، اگرچه علت تاخیر 110 در برخی مواقع نیز به دلیل تعداد تماس‌های زیاد در برخی محلات است.

حبیبی در ادامه، به فوت و مسمومیت تعداد زیادی به دلیل سوءمصرف الکل اشاره کرد و گفت: هشت نفر اصلی تولیدکننده و توزیع‌کننده مشروبات الکی در شیراز دستگیر شدند که یکی از این افراد 13 فقره سابقه دارد و یکی از دستگیرشده‌ها نیز خودش بخاطر سوءمصرف الکل کور شده است.

رئیس پلیس استان فارس یادآور شد: برخی بخاطر سود نامشروع جان مردم را به خطر انداخته‌اند، مشروبات الکلی علاوه بر حرام بودن، به سلامت انسان‌ها ضرر می‌رساند و این نکته مورد تایید تمام پزشکان دنیاست که مصرف الکل هیچ تاثیر مثبتی بر روی درمان بیماری کرونا ویروس ندارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای برای سود بیشتر مشروبات الکلی را دستکاری می‌کنند و همین سبب آسیب شده است، اعلام کرد: افراد دارای سوءپیشینه در این زمینه درحال رصد هستند و مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده چنین مواردی با 110 تماس بگیرند، ضمن اینکه تاکنون کشفیات زیادی با همکار مردم انجام شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با تصریح بر اینکه نمی‌توانیم از ورود افراد به شیراز جلوگیری کنیم، به کنترل مبادی ورودی شیراز به دلیل شیوع کرونا ویروس اشاره و تأکید کرد: در صورت اینکه فردی دارای علائم باشد خود و همراهانشان به مدت دو هفته قرنطینه می‌شوند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان