کد خبر: ۱۳۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلطانی فر:

اقدامات وزارت ورزش در مقابله با کرونا

وزیر ورزش گفت: تا به حال ۲۰۰ ورزشکار در پویش «با هم در خانه می‌مانیم و کرونا را شکست می‌دهیم» مشارکت کرده اند.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه ستاد مقابله با کرونا در ورزش با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و معاونان ستادی وزارت ورزش یادآور شد که از نخستین ساعات اعلام وزارت بهداشت در خصوص شیوع بیماری کرونا، جلسات ویژه مبارزه با کرونا تشکیل و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.
وی به نامه وزیر بهداشت در خصوص نحوه برگزاری مسابقات ورزشی برای حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: به محض ابلاغیه وزیر بهداشت و درمان، مسابقات لیگ در ۲ هفته بدون تماشاگر برگزار و پس از آن برای جلوگیری از شیوع این ویروس لیگ لغو شد.
وزیر ورزش و جوانان از تعطیلی اماکن ورزشی دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۷ یا ۲۸ هزار فضای ورزشی خصوصی در کشور فعال است که پس از زمان اعلام شده، در خصوص تعطیلی یا بازگشایی مجدد آن‌ها تصمیم خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در همه حوادث غیر مترقبه پیشگام بوده است، گفت: بیش ازسه هزار سمن جوانان با همه توان آمادگی دارند در بخش‌های مختلف به کمک ستاد ملی کرونا بشتابند.
سلطانی فر ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد به طور خودجوش، هم اکنون تولید ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام‌مورد‌نیاز کنونی را در دستور کار قرار داده اند، ضمن اینکه در توزیع آن‌ها نیز نقش بسزایی دارند و سمن‌ها به طور جهادی در ضدعفونی کردن معابر و، اما کن عمومی نقش به سزایی ایفا می‌کنند.
وی گفت: از دوازدهم اسفند هم به همه استان‌ها اعلام کردیم، اماکن ورزشی و خوابگاهی خود را در اختیار ستاد‌های استانی قرار دهند که در این خصوص نخستین گام استان گلستان به عنوان متقاضی مطرح شد و یکی از بهترین استراحتگاه‌ها در اختیار استانداری قرار داده شد تا ستاد استانی از این مکان استفاده کند.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه همه اماکن ورزشی در کوتاه‌ترین زمان، در اختیار ستاد‌های استانی قرار خواهد گرفت افزود: در حال حاضر هشت هزار مکان ورزشی خوب داریم که می‌توانیم با آن‌ها ستاد ملی کرونا را پشتیبانی کنیم.
وی به همکاری با نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: به همه ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور ابلاغ کردیم که در کوتاه‌ترین زمان و بالاترین سطح، تعامل لازم صورت بگیرد که البته این مهم در حال انجام است و خوشبختانه این همدلی و هماهنگی وجود دارد.
سلطانی فر در خصوص اقدامات فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: این حوزه از همان روز‌های نخست با انجام تست‌های مختلف، بررسی اردوها، گندزدایی اماکن ورزشی و موارد دیگر اقدامات موثری را محقق کرده است.
وی در مورد برنامه‌های تبلیغی این وزارتخانه با بهره مندی از اثرگذاری چهره‌ها و نخبه‌های ورزشی افزود: بیش از ۲۰۰ ورزشکار در رشته‌های مختلف به پویش «با ماندن در خانه کرونا را شکست می‌دهیم» پیوستند که اثرات بسیار خوبی در جلوگیری از شیوع این بیماری داشته است.
وزیر ورزش به نحوه آماده سازی ملی پوشان المپیکی اشاره کرد و گفت: اردو‌های آماده سازی و حضور ورزشکاران مان برای کسب سهمیه المپیک براساس پروتکل‌ها انجام می‌شود تا سلامت ملی پوشان در بالاترین سطح حفظ شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها: ورزشی ، کرونا ، وزارت ورزش
نظرات بینندگان