کد خبر: ۱۳۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۸

افزایش حداکثر 6 هفته به سال تحصیلی دانش‌آموزان/ اینترنت رایگان برای معلمان و محصلان

وزیر آموزش و پرورش گفت: 85 درصد مدارس از طریق یک ارتباط برخط با ما مرتبط هستند و 73 درصد گفتند که آموزش مجازی را ارائه می کنند.
 محسن‌ حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو اظهار کرد: این روزها آموزش و پرورش شور و حال خاصی دارد و در طول 100 سال گذشته یاد گرفتیم که در مدارس بچه ها آموزش ببینند اما حالا یک وقفه طولانی را در مدارس شاهدیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت سلامت و اینکه مدرسه کانون تجمع است و بچه ها ساعات طولانی کنار هم هستند و می توانند ناقل بیماری باشند و به صلاحدید ستاد ملی کرونا، مدارس تعطیل شد. 

حاجی میرزایی اضافه کرد: در این مدت اتفاقات زیادی افتاد مثلا با صدا و سیما به سرعت ارتباط گرفتیم و در ابتدا با 10 برنامه و یک شبکه و الان 3 شبکه و 28 برنامه ارائه می شود که شبکه 2 هم اضافه شده است و معلمی که در یک جمع 20، 30 نفره تدریس می کرد الان باید در جمع مخاطبان گسترده ای است و استقبال خوبی بوده است البته 1000 کتاب داریم و همه در این قالب نمی شود اجرا شود.

وی درباره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تلاش هایی در سطوح مختلف انجام شده است و برای اجرایی شدن سند تحول گام‌های زیادی باید برداریم و این سند باید بعد از 5 سال مورد بازنگری قرار می گرفت؛ در حال حاضر زیرنظام ها و اسناد مقدماتی آماده شده است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مدارس گفت: این تعطیلات موجب جهش جدی در کار تعلیم و تربیت شد و همه مدارس به میدان آمدند و تلاش های باارزشی انجام شده است. 

وی درباره سامانه برای ارتباط با دانش آموزان و معلمان، اظهار کرد: جلساتی با وزارت ارتباطات و پیام‌رسان‌های داخلی برگزار شد و فضایی را تعریف کردیم که ارتباط بین دانش آموزان، معلم و مدیران را در سراسر کشور فراهم کنیم و بستر آن آماده شده است.

حاجی میرزایی اضافه کرد: 85 درصد مدارس از طریق یک ارتباط برخط با ما مرتبط هستند و 73 درصداز این میزان گفتند که آموزش مجازی را ارائه می‌کنند؛ البته معلمان می گویند کارمان بیشتر شده است؛ ما در آموزش و پرورش نمی توانیم حرف گزاف بزنیم چرا که در معرض دید همه خانواده های ایرانی هستیم زیرا همه دانش آموز دارند.

وی افزود: برنامه های آموزشی تلویزیون در تلوبیون هم بارگذاری می شود که همین امروز شنیدم درس ریاضی 100 هزار دانلود شده است البته در حال حاضر 3 هزار راهبر آموزشی داریم که در مناطقی که در دسترس نیست، آموزش ارائه دهند و مأمور کردیم تمام استان ها در ارتباط روزانه با مدیران مدارس باشند و مدیران روزانه با معلمان در ارتباط باشند و این موارد الان انجام می شود. ببنید وقتی معلمی با 47 سال سابقه با هر روشی تلاش می کند با دانش آموزانش ارتباط بگیرد، نشان از پویایی و تلاش معلمان و مدارس است.

وزیر آموزش و پرورش درباره میزان اهمیت دادن آموزش ها توسط دانش آموزان گفت: والدین را به کمک طلبیدیم و یکی از محورهای ما ارتباط خانه و مدرسه است و نیاز داریم که خانواده ها به کمک بیایند.

وی درباره آموزش های آنلاین اظهار کرد: آموزش های آنلاین یکی از ابزارهای جبران زمان از دست رفته است اما یک ابزار مهم برای عدالت آموزشی نیز محسوب می شود که از این طریق می توانند از خدمات آموزشی مناسب تری برخوردار شوند؛ از سوی دیگر یاریگران آموزش نیز داریم که به دانش آموزان روستایی آموزش ارائه می کنند و همچنین از طریق راهبران آموزشی نیز آموزش ها را ارائه می کنیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه برخی می گویند تلویزیون همه عقب افتادگی را نمی تواند جبران کند و نیاز به کلاس مجدد است، گفت: چند سناریو را پیش بینی کردیم و خوشبینانه ترین آن، ادامه تعطیلات تا 16 فروردین است که اختیاراتی به شورای آموزش و پرورش استان دادیم تا یک ماه به دوره آموزشی اضافه کنیم و هم مرور آموزش مجازی و هم کسری آموزش را بتوانیم جبران کنیم.
منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان