کد خبر: ۱۳۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸

افزایش کارگاه‌های تولید ماسک در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس به ۵ کارگاه

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس: کارگاه‌های تولید ماسک در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس به ۵ کارگاه افزایش یافت
افزایش کارگاه‌های تولید ماسک در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس به ۵ کارگاه به گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس گفت: با توجه به شیوع کرونا و نیاز نهاد‌های مختلف اداری و مردمی به ماسک تعداد کارگاه‌های تولید ماسک در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس به پنج کارگاه افزایش یافت.

دکترمحمدجامعی امروز اظهار داشت: پیش از این تولید ماسک در کارگاه‌های مهارتی طراحی دوخت دانشکده‌های فنی دختران شیراز، نی‌ریز و کازرون در حال انجام بود که در حال حاضر دو کارگاه دیگر در دانشکده فنی و حرفه‌ای داراب و اقلید به آن اضافه شده است.

جامعی بیان کرد: دانشکده فنی دختران اقلید با در اختیارگذاشتن تجهیزات کارگاهی از جمله چرخ خیاطی و ظرفیت علمی اساتید این مرکز در محل قرارگاه مدافعان سلامت این شهرستان اقدام به راه اندازی کارگاه تولید ماسک کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه تولید ماسک در بین ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده فنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برای نخستین بار از دانشکده فنی دختران شیراز آغاز شد افزود: در حال حاضر این کار ارزشمند در برخی از دانشکده‌های کشور نیز اجرایی شده و تولید ماسک در آن‌ها ادامه دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید روزانه ماسک به طور میانگین ۱۸ هزار عدد در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای این استان است که در این زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز از جمله پارچه موضوع مهمی است که نیازمند همراهی مسئولان شهرستانی از جمله فرمانداران در تامین آن است.

جامعی بیان کرد: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای در شهر شیراز روزانه ظرفیت تولید شش هزار ماسک، کازرون پنج هزار، نی ریز دوهزار، اقلید دو هزار و داراب نیز دو هزار عدد ماسک است.

وی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از جمله شبکه‌های بهداشت و درمان از ابتدای اسفند تاکنون بیش از ۶۵ هزار ماسک توسط پنج دانشکده فنی و حرفه‌ای استان فارس تولید شده و در اختیار مراکز درمانی، نهاد‌های مختلف اجرایی، اقشارآسیب پذیر و همچنین سازمان بسیج دانشجویی کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افزود: این دانشگاه با دارا بودن رشته‌های صنایع شیمایی آمادگی خود را برای تولید محلول‌های ضدعفونی و همچنین طراحی و دوخت لباس‌های ایزوله بیمارستانی اعلام می‌کند.

جامعی در مورد کلاس‌های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز گفت: با روش‌های مختلف و با توجه به امکانات موجود آموزش‌های دانشجویان به صورت مجازی در حال برگزاری است.

رئیس شورای اداری دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در مورد وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی نیز تصریح کرد: همه خوابگاه‌های فعال در ۱۳ دانشکده فنی استان تحت کنترل بوده و ضدعفونی لازم انجام شده است.
نظرات بینندگان