کد خبر: ۱۳۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

مصدومیت ۱۵ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال/ حمله به آمبولانس اورژانس با مواد منفجره

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: در حوادث مراسمات چهارشنبه سوری ۱۵ نفر زخمی شدند.
حسن همتی مدیر روابط عمومی اورژانس فارس ، اظهار داشت: حوادث چهارشنبه سوری امسال تا ساعت یک بامداد روز چهارشنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۵ مصدوم به دنبال داشته است.

او از انتقال ۱۳ مصدوم توسط امدادگران به مراکز درمانی شیراز اطلاع داد و افزود: تعداد ۹ مصدوم در بیمارستان بستری و تحت مداوا قرار گرفتند و ۴ مصدوم ترخیص شد که متاسفانه یکی از مصدومین منجر به نقص عضو شد.

همتی بیان کرد: همچنین یک مصدوم در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با بیان اینکه تعداد مصدومان نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر شده است، از خانواده‌ها به خاطر توجه و حفاظت از فرزندانشان قدردانی کرد.

چهارشنبه‌سوری یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروب سه‌شنبه پیش از آخرین چهارشنبه ماه اسفند برگزار می‌شود. این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتار‌های نمادین دیگر به‌صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

برگزار کردن نامناسب این آیین از جمله آتش زدن لاستیک خودرو، استفاده ازترقه و منفجر کردن دیگر اشیاء از سوی برخی از افراد علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان، گاه حوادثی نظیر آتش‌سوزی، فوت و آسیب‌دیدگی‌های جسمی افراد در نقاط مختلف کشور را به همراه دارد.

حمله به آمبولانس اورژانس با مواد منفجره
تعدادی افراد با مواد منفجره به آمبولانس اورژانس شیراز حمله کردند.

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های اورژانس استان فارس، اظهار کرد: امشب در محدوده بلوار نواب صفوی شیراز یک دستگاه آمبولانس اورژانس به منظور انجام عملیات اعزام می شود که پس از بازگشت از  ماموریت مورد حمله افراد ناشناس قرار می گیرد. 

او ادامه داد: این افراد با پرتاب مواد محترقه دست ساز به سمت آمبولانس اورژانس موجب آسیب دیدگی شیشه و بدنه آن شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های اورژانس استان فارس تصریح کرد: در این حادثه کسی دچار آسیب نشد و نیروهای اورژانس در سلامت کامل هستند.

محمد جواد مرادیان ادامه داد: در حوادث چهارشنبه سوری امسال در شیراز  تاکنون ۶ نفر دچار مصدومیت شده اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های اورژانس استان فارس به والدین هشدار داد: امشب مراقب نوجوانان و جوانان خود باشند چون در صورت مصدومیت و انتقال به مراکز درمانی ممکن است در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرند./ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/




نظرات بینندگان