کد خبر: ۱۳۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
رئیس پارک علم و فناوری فارس:

ساخت محلول شیمیایی برای مقابله با بیماری کرونا در حال انجام است

دکتر ذوالقدر با اشاره به ساخت و تولید داروهای موثر در مقابله با ویروس کرونا گفت:ساخت یک محلول شیمیایی برای درمان و مقابله با بیماری کرونا پیشنهاد داده شده و هم اکنون در حال انجام بوده که نتایج آن به زودی ارائه می شود.
دکتر ذوالقدر ، رئیس پارک علم و فناوری فارس در گفت و گو با خبرنگار شیرازه بیان کرد:هر چند مواد ضد عفونی کننده و محلول های باکییتی برای از بین بردن ویروس کرونا تولید شده اما یک محلول شیمیایی نیز برای درمان و مقابله با بیماری کرونا پیشنهاد داده شده و هم اکنون در حال انجام بوده که البته نتایج خوبی خواهد داشت.همچنین برای خدمات رسانی بیشتر به مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ،نرم افزار الکترونیکی تدوین شده که در مقابله با این بیماری موثر است.
وی با اشاره به برنامه های تدوین شده بیان کرد:یکی از این برنامه ها به خریدهای اینترنتی مربوط بوده و دیگری به پایش مناطق مختلف برای ضدعفونی و گندزدایی کوچه و خیابان ها مربوط می شود که مواد اولیه آن با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طی تحقیقات و آزمایش های مختلف آماده شده است.

حمایت از طرح و ایده های جدید در زمینه تولید محلول های ضد عفونی کننده
دکتر ذوالقدر به تسهیلاتی که برای تولید لوزام بهداشتی در نظر گرفته شده اشاره کرد و افزود: هر یک از اشخاص و فعالین زیر مجموعه پارک علم و فناوری می توانند با ارائه طرح و ایده های جدید برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در زمینه تولید محلول های ضد عفونی کننده تسهیلات دریافت کنند.
این مقام مسئول گفت: این تسهیلات برای تهیه امکانات و دستگاه های لازم برای تولید لوازم بهداشتی بوده که حدود 75 میلیون تومان می باشد و البته بدون سود بوده  که از صندوق پذیرش استان تامین می شود.
دکتر ذوالقدر با اشاره به این که آمار دقیقی در زمینه تولید نداریم، افزود: ما نمی توانیم آمار تولید لوازم بهداشتی را به طور دقیق بیان کنیم اما به در کل تولیدات روزانه آمار مشخصی نداشته و به دریافت مواد اولیه بستگی دارد.
وی گفت:با توجه به نیاز جامعه تهیه و تولید هر یک از اقلام بهداشتی مثل دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده بازخورد خوبی داشته و علاوه بر رفع نیاز جامعه و بیماران به رشد و توسعه اقتصاد کشور نیز کمک فراوانی می کند.
دکتر آرش معصومی از فعالین پارک علم و فناوری با بیان این که روزانه 10 هزار محلول ضدعفونی کننده تولید می کنند، گفت: با همکاری سازمان پارک علم و فناوری و بکارگیری 24 نیرو توانایی تولید حدود 30 هزار محلول ضد عفونی کننده داریم اما متاسفانه در نبود مواد اولیه مثل اتانول ساعت کاریمان را کاهش داده ایم.
وی با اشاره به این که در حوزه بیولوژیک، جلبک های خوراکی و داروهای ضد سرطان فعالیت دارد، افزود:از آنجایی که جامعه ما برای مقابله با ویروس کرونا به مواد ضدعفونی کننده نیاز دارد، تصمیم گرفتیم که برای تولید محلول های ضدعفونی کننده با قیمت مناسب دست به کار شویم.
دکتر معصومی با اشاره به گران بودن برخی از این اقلام در بازار افزود:متاسفانه برخی سودجویان از این موقعیت سوء استفاده کرده و محلول های ضد عفونی کننده را با قیمت بالایی به فروش می رسانند اما تولیدات ما برای هر محلول به مقدار 125سی سی حدود 6 هزار و 900 تومان است.
وی با ابراز گلایه مندی از برخی موانع برای تولید و با بیان این که توزیع مواد ضد عفونی کننده به عهده سازمان غذا و داروست،گفت : هر چند که با سازمان صمت و غذا و دارو همکاری داریم و نهایت تلاش خود را برای تولید انجام می دهیم اما متاسفانه به اندازه کافی مواد اولیه در اختیار ما گذاشته نمی شود و از طرفی هم سازمان غذا و دارو ما را برای تولید تحت فشاری زیادی قرار می دهد.
انتهای خبر/


برچسب ها: کمبود ، محلول ، شیراز
نظرات بینندگان