کد خبر: ۱۳۷۲۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

شهردار شیراز خواستار توقف انتقال مسافر به شهر شیراز شد

شهردار شیراز راهی شدن شمار زیادی مسافر به سوی شیراز را سبب افزایش موارد ابتلا و گسترش شیوع کرونا در این کلان شهر عنوان کرد و هشدار داد که در صورت افزایش مسافران کنترل ویروس بسیار سخت خواهد شد.
 حیدر اسکندرپور با اشاره به اینکه شمار زیادی مسافر روزانه روانه شیراز می‌شوند و این امر یکی از دلایل افزایش موارد مثبت ویروس در این شهر شده است، گفت: در راستای توقف انتقال مسافر به شیراز و تکمیل زنجیره اقدامات پیشگیرانه درخصوص شیوع ویروس کرونا نامه‌ای به وزیر راه ارسال شده و تا کنون این امر بی نتیجه مانده است.

او با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان اولویت اصلی مجموعه شهرداری است و توقف انتقال مسافر به شیراز انتظاری است که مردم از تصمیم گیران و نهاد‌های مرتبط دارند، اضافه کرد: این امر آنقدر مهم و حیاتی است که حتی نباید به فردا موکول شود.

اسکندرپور با توجه به شناسایی ۶۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۳۸۶ نفر، اظهار داشت: شهرداری شیراز با همکاری سایر ارگان‌ها کنترل و پیشگیری این ویروس را به خوبی پیش میبرد، اما با ورود مسافران و عدم توجه شهروندان به حضور در خانه، تردد‌های غیر ضروری در شهر، بازار‌های خرید و تجمعات شرایط کنترل را سخت و شمار تعداد مبتلایان به این ویروس را افزایش داده است.

شهردار شیراز ادامه داد: از نخستین روز‌های اعلام وجود کرونا در ایران، مجموعه شهرداری با زمان‌شناسی و پیش بینی‌های لازم، وارد میدان مبارزه با این ویروس شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره دیگر به اقدامات شهرداری شیراز درخصوص کاهش حضور شهروندان و پرسنل در سطح شهر افزود: علاوه بر اقدامات مهم پیشین همچون ضدعفونی کردن معابر، سیستم حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس، مینی بوس و دوچرخه‌های اشتراکی طی روز‌های گذشته تعطیلی و خاموشی نورپردازی بوستان‌های سطح شهر، تعطیلی پروژه‌های عمرانی مناطق، کاهش نیروی انسانی ستادی شهرداری شیراز را انجام داده ایم.

شهردار شیراز با تاکید بر اینکه تنها با اهتمام و تلاش همگانی می‌توانیم از این مساله عبور کنیم از شهروندان شیرازی خواست؛ بطور جدی از تردد‌های غیرضروری درون شهری و برون شهری پرهیز کنند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
0
بعضی از هموطنان ما سرآمد نفهمی اند که درای شرایط رفتن مسافرت