کد خبر: ۱۳۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸

ادامه مسمومیت الکلی/۶۵ نفر در فارس جان باختند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: مسمومیت الکلی در استان فارس جان ۶۵ نفر را گرفت.

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس، از افزایش آمار مسمومیت‌ها به ۴۲۷ نفر و فوتی‌ها با الکل به ۶۵ نفر در استان تا ساعت ۸ صبح امروز خبر داد و گفت: در چند روز گذشته ۳۶۲ نفر به علت مسمومیت با الکل به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۶۵  نفر بر اثر مصرف الکل و مسمومیت ناشی از آن در این استان خبر داد.

او افزود: سن مسمومین از ۲۰ تا  ۴۰ سال است و  ۱۴ نفر  از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

مرادیان تاکید کرد: متاسفانه در فضای مجازی عنوان می‌شود که الکل می‌تواند در کنترل کرونا نقش داشته باشد، اما این موضوع نه تنها شایعه‌ای بیش نیست بلکه بسیار مرگبار است.

او از مردم خواست تا حد امکان و برای کار‌های غیرضروری از منزل خارج نشوند تا چرخه و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.
با شناسایی ۶۰ مورد جدید کروناویروس، آمار کنونی استان فارس به ۳۸۶ نفر رسیده است که از موارد شناسایی شده ۶۳ نفر با بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

از ۳۸۶ مورد ابتلا شناسایی شده،   ۲۹۲ مورد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۰ مورد دانشگاه علوم پزشکی فسا، ۲۵ مورد دانشگاه علوم پزشکی جهرم، ۲۲ مورد دانشکده علوم پزشکی لار و ۷ مورد مربوط به دانشکده علوم پزشکی گراش است.

در مجموع ۱۳ نفر تاکنون در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست دادند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند./ باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان