کد خبر: ۱۳۷۲۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
تا دیر نشده باید کاری کرد؛

فارس در انتظار تصمیم تاریخی استاندار

در این روزها که در مبادی ورودی استان شاهد راهی شدن شمار زیادی مسافر به سوی شیراز و فارس هستیم جان میلیونها انسان در استان فارس در گرو تصمیم تاریخی دکتر عنایت الله رحیمی است.
 
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه: نوروز فاجعه‌آفرین در کمین فارس است و همان‌گونه که شهردار شیراز اعلام کرد، اگر دروازه‌های استان در ایام نوروز بسته نباشد و جلو مسافر نوروزی گرفته نشود، در این زمان برای شیراز و فارس فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

شیراز شهری است نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت و اگر امسال مسافر نوروزی و هم استانی های مقیم استانهای دیگر به شیراز سفر کنند، جمعیت شهر به بیش از سه میلیون و شاید هم بیشتر خواهد رسید.

این در حالی است که امکانات و مراکز درمانی ش مشخص است و محدود و در خوشبینانه‌ترین حالت جواب‌گوی دو هزار بیمار در چند روز بیشتر نخواهد بود. در این شرایط اگر فکری نشود و تدبیری اتخاذ نگردد، ابتلای چندهزار بیمار در شیراز بسیار محتمل است؛ چرا که شیراز هم شهر زیارتی و سیاحتی است و هم حاشیه‌نشین بسیار دارد (بیش از سیصدهزارنفر) که امکانات درست بهداشتی و معیشتی کمی دارند و هم اینکه مهاجر بسیار در خود جای داده که برخی‌هاشان متأسفانه مسائل بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و هنوز باور نکرده‌اند که ویروس کرونا بسیار خطرناک و کشنده است و دارویی برای آن نیست.

اگر یک مسافر نوروزی آلوده به ویروس باشد، بدون شک ۴نفر دیگر را آلوده خواهد کرد. یعنی یک خانواده چهارنفره می‌توانند ۱۶نفر را آلوده کنند. حال اگر تعداد افراد آلوده فقط ۱۰۰نفر باشد (که با توجه به گستره جمعیت ورودی به شیراز که از شهر‌های مختلف می‌آیند، بسیار بسیار محتمل است) تعداد افرادی که فقط در روز اول آلوده می‌شوند، ۴۰۰نفر خواهد بود.

این در حالی است که هم‌اکنون تعداد درخور توجهی بیمار آلوده به این ویروس در بیمارستان‌های شیراز بستری هستند و تعداد زیادی هم ناقل ویروس به‌صورت ناشناخته در این شهر رفت‌وآمد می‌کنند. کمی غفلت می‌تواند ۱۰۰هزار نفر را آلوده کند.

فارس در انتظار تصمیم تاریخی استاندار

اکنون وقت تعارف نیست. باید بی‌پرده سخن گفت. جانمان در خطر است. باید از شهردار شیراز حمایت کرد. باید با او هم‌نوا شویم و به استاندار محترم فارس یادآور شویم: شما به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی با تدبیر و مشورت با کارشناسان و شورای تأمین تصمیم تاریخی بگیرید. اکنون زمان آزمون و خطا نیست. اکنون زمان تصمیم‌گیری قاطعانه، شجاعانه و عاقلانه است. مثل شاه‌منصور فارس در مقابل لشکر تیمور (بخوانید: کرونا) بایستید.

خطای مسئولان را مرتکب نشوید که در این بلبشو مشغول افتتاح بزرگراه هستند لطفا با تصمیم تاریخی خود جلو شیوع ویروس کرونا به دیارمان را بگیرید یا حداقل ضریب گسترش آن را کم کنید.

آقای استاندار هشدار شهردار را جدی بگیرید. سریع و قاطع اعلام کنید ورود مسافر نوروزی به شیراز ممنوع. بگذارید تاریخ از شما به نیکی و شجاعت یاد کند.
همه اماکن استان هم که تعطیل است از اماکن مذهبی گرفته که خود پیش از همه برای تعطیلی پیش قدم شدند هم اماکن تاریخی که تعطیلند.

هم زیارت از دور ممکن است و هم تفریح اولویت فعلی مردم ما نیست و هم اگر مسائل پزشکی را رعایت کنیم، زمان برای زیارت و تفریح خواهیم داشت، اما برای نجات جان هم‌وطنانمان زمان زیادی نداریم.

آقای رحیمی
در مورد کمبود ماسک و محلول های ضدعفونی کننده، لطفا با کمک نیروهای جهادی مسیر تولید تا توزیع ماسک و محلول ضدعفونی کننده را زیر نظر بگیرید، به اندازه کافی نیروی پای کار جهادی هست که از مبدا تا مقصد همراه ماشین توزیع بچرخد و به عنوان نماینده استاندار اجازه ندهد اندک تولیدات این محصولات هم به دلالان برسد و سر از بازار سیاه سر در بیاورد.

آقای استاندار!
این ویروس اکنون در حالت شیوع شهری است. وقت محافظه‌کاری نیست. وقت تصمیم کارشناسانه است. مردم از تصمیم خردمندانه شما حمایت خواهند کرد. ما یعنی  اصحاب رسانه با شما خواهیم بود. مسئولان استان به‌ویژه شهر شیراز باید بدانند هنوز درصد درخور توجهی از مردم آن‌گونه که باید، احساس خطر نکرده‌اند. باید واقعیت را به آن‌ها گفت. جانشان در خطر است، اگر در خانه ننشینند، اگر بهداشت را رعایت نکنند و اگر دید و بازدید‌های عید را تعطیل نکنند. من و تو و ما همشهری و هم‌وطن عزیز مسئولیم. باید سخن گفت. باید واقعیت را گفت. باید به دوستانمان بگوییم. پول دوباره به دست می‌آید، اما جان رفته بازنمی‌گردد. به خویشان خود بگوییم اکنون وقت آمدن به فارس نیست. سفر را به وقت دیگر موکول کنید که کرونای مرگ‌آفرین به قتل عام مشغول است...
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
0
چرا همش تعارف تیکه پاره می کنیم .
استانداران سایر استانها (اصفهان ، مازندران ، گیلان ، خراسان و ...) صریحاً اعلام کردند که هموطن نیایید استان ما
متاسفانه من نمیدونم منتظر چه اتفاقی هستیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
0
آقای استاندار تو رو خدا این تصمیمو بگیر و اعلام کن. تا همینجاشم دیره.